tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan

Då var det bara två dagar kvar till jul. Tiden går så fort.

I söndags var vi upp till Älvsbyn och åt palt hos Hans föräldrar, det var riktigt gott. När vi kom hem tog vi fram granen. Karl tyckte det var väldigt spännande och han gillade julgranskulorna. Två hann han klirra, fast dom är av plast. Han slängde dom i golvet som bollar och då sprack dom. Annars har han inte rört granen speciellt mycket, han petar på ljusen lite då och då men pyntet har då fått hänga kvar. T.om julklapparna under granen har han låtit bli, ja förutom en som han trampade igenom när han skulle klättra upp på den.

Pratade i slutet på förra veckan med en 'fröken' från Karls förskola så den 11 januari kl. 9.30 då är det dags. Känns lite jobbigt för mamma måste jag erkänna. Jag kom då för övrigt in på kursen jag sökte på LTU så den 18:e börjar jag skolan. Känns lite konstigt faktiskt men det ska nog gå bra.

Jag har spelat in en massa Emil i Lönneberga avsnitt från canal + och Karl gillar dom skarpt. Speciellt avsnitten då det är en massa djur med. Kossan och hönorna är favoriter.

Det är så mysigt att titta på gamla Astrid Lindgren filmer, jag gillar miljöerna, det ser så mysigt ut speciellt i Katthult, Bullerbyn och på Saltkråkan. Hon var verkligen en fantastisk författare Astrid och det är så kul att se att hennes böcker och filmer är lika populära nu som för 20 år sen.

I em, när Hans kommit hem, åkte jag ner till backen för att köpa de sista julkapparna. Så nu är jag klar, eller egentligen har jag en kvar så få se om jag ids fara ner imorrn när Hans slutat. Dom skulle visst bara jobba halvdag.

Julen firar vi i Munksund i år med min familj. Ska bli trevligt. Juldagen bär det väl som vanligt av till Jävrebodarna och till min farmor och farfar. Vi brukar träffas där hela släkten på pappas sida varje juldag och har gjort det så länge jag kan minnas. Dom är sju syskon så det blir ganska mycket folk numera då barnbarnen börjar vara vuxna hela högen och har egna barn vissa. Så det blir besök av barn med respektive, barnbarn + deras respektive och barnbarnsbarn för farmor och farfar, så huset är med andra ord fullt. Men det brukar vara väldigt trevligt, det är oftast bara på juldagen vi träffas allihopa.

Avslutar med en bild på sötnosen då han sitter nyvaken i soffan och kramas med sin favorit, Iggle Piggle.

1 kommentar: