måndag 13 juni 2011

"Skördetröskan Terry"

Ikväll har jag och Karl varit och hejat på Infjärdens damer som hade match på näsåkra. Jansson fick rycka in som speaker så jag och Karl var assistenter. Det var en spännande match, isk låg under med 0-2 men vände till 3-2 vinst. Kan säga att fotbollssuget ökade massor när man gick över planen och jag blev lätt nostalgisk när jag kikade in i omklädningsrummet och såg min gamla plats. Längtar faktiskt tillbaka, men på onsdag drar korpen fotbollen igång iaf. Ska bli grymt kul!
Iaf, det jag skulle berätta handlar om läktaren på näsåkra. Vi har ju besökt infjärdenkyrkan på måndagar under vår/vintern då det varit typ öppen förskola där. Varje gång vi gått förbi näsåkra och läktaren har Karl sagt "skördetröskan, kolla där är Terry" (det är alltså skördetröskan Terry från filmen 'Bilar' som han refererar till) och faktiskt så kan jag se att han tycker baksidan av läktaren påminner om Terry. Så det var ganska spännande när vi gick upp för trappstegen på "skördetröskan" för att sätta oss i speakerbåset. Han har suttit i mitt knä hela matchen och varit så snäll. I början lekte han lite med nyckeln och hänglåset till båset som låg därinne på bänken. Mitt i allt säger han : "starta skördetröskan" Sötpojk! Jag fick förklara att det inte går att starta utan att man bara sitter där och kollar när tjejerna spelar fotboll. Han hade alltså tänkt att vi skulle ta en tur med skördetröskan Terry men just näsåkras skördetröska är aningen svårstartad :) Mammas gullhjärta!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar