torsdag 28 juli 2011

Bulor och blöjfritt


Storkillen våran som har slutat med blöja. Han är så duktig och det var verkligen från en dag till en annan som han blev torr. Då han har haft och fortfarande har lite jobbigt med bajseriet så tänkte jag att det kommer nog ta lite tid innan han börjar gå på toa istället för att göra i blöjan. Ack så fel jag fick, det började en dag på stranden för nån vecka sen då han sa till att han var kissnödig och sen dess har han sagt till varje gång han vill kissa. Enda gången han pinkat ner sig var första dagen då vi kom hem från stranden. T.om bajseriet har gått jättebra och det verkar som den onda cirkeln med detta äntligen är på väg att vända. Han är så stolt varje gång han går på toa och man ser hur stolt han känner sig då vi berömmer honom, mammas sötpojk!
Lillebror har inom loppet av två dagar lyckats få två jättebulor i pannan. Första hos moster då han föll rakt in i hörnet på deras kökssoffa. Vilket horn det blev men efter lite kylning la bulan sig ganska snabbt. Sen igår fick han bula nr.2, ca 1 cm ifrån den första bulan... stackars liten. Vet inte riktigt hur det gick till för jag var i köket och värmde mat till Herman och han satt i dörröppningen till vardagsrummet medans Karl körde sin moped. Plötsligt börjar Herman storgråta och jag såg att Karl körde förbi med mopeden så jag tänkte att han körde över hans hand eller nåt för han satt på samma plats på golvet. Sen när jag skulle ge Herman lunch 5 minuter efter så ser jag under luggen en till bula. Så vad som fick den att uppstå vet jag inte men som han klättrar och går an just nu så är det konstigt att han inte fått fler. Han tror han kan mer än vad gör, han har inte riktigt full kontroll över lillkroppen så det är med hjärtat i halsgropen man fångar han mellan varven då han hinner upp i soffan och härjar. Kan lugnt säga att lillebror är betydligt vildare än vad storebror var vid samma ålder =)


Nyduschad och blå gröna bulor i pannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar