måndag 14 februari 2011

Förkylningar och tandsprickning

Ja den här förkylningen går till historien som den segaste av de segaste. Pojkarna har varit förkylda i stort sett sen före jul, det blev lite bättre ett par veckor men sen har dom varit småsnoriga och hostiga. Den senaste tiden har dom varit jättehostiga och jag ringde till bcv i början av förra veckan och fick då mollipect utskrivet till Karl. Herman hade 6-månaders kontroll i onsdags med läkarbesök så då fick vi även flytande bricanyl utskrivet till han vilket har hjälp faktiskt. Båda får en dos hostmedicin på kvällen innan dom ska sova och dom hostar betydligt mindre om nätterna faktiskt. Sen håller Herman på att få sin första tand, den har precis kommit upp genom tandköttet och idag har han varit super gnällig och bara varit nöjd då jag burit honom. Inte så konstigt då han säkert har jätteont i munnen. Feber har han också fått och jag misstänker att det är pga av tanden, han har bajsat ganska mycket också och det luktar värre än jag vet inte vad och det var samma när Karl fick tänder. Experter säger ju att barn inte får feber av tandsprickning men jag synar detta, Karl fick också feber då hans tänder kom och jag vet flera andra vars barn också fått feber av tandsprickning. Hoppas på en piggare och gladare pojke imorrn.
Har tränat min första vecka på step in och det känns riktigt skönt att komma igång. Tränade i gymmet igår och det känns i armarna idag. Av träningsvärken att döma känns det som jag har värsta biffarmarna men så är tyvärr inte fallet.
Nä nu ska jag gå och spola upp ett bad till Karl, avslutar med lite bilder:




Så här ser äldste sonen ut i håret just nu och han vägrar att klippa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar