måndag 28 februari 2011

Blandad kompott

Nu var det ett tag sen igen så det här blir en blandad kompott. Jag börjar med skolan. Skrev ju prov om upplysningen för ett par veckor sen och det gick inget vidare så jag har varit helt inställd på att skriva om det. Därför blev jag väldigt glatt överraskad när jag fick mail av min lärare där det stod att jag fått 35,5 poäng av 43 möjliga, gränsen till VG. What?! Hur gick det till?? Väldigt skönt var det iaf, nu kan jag släppa det och fortsätta med nästa uppgift. Ville inte börja läsa om nåt nytt innan jag fått veta hur provet gick ifall jag var tvungen att skriva om det. Nu ikväll har jag läst om romantiken som är nästa uppgift och det är så djuriskt tråkigt! Vet inte hur många gånger jag kommer på mig själv att läsa om samma mening. Det är iaf ingen prov om romantiken utan en skriftlig inlämning, känns skönt.
Träningen går riktigt bra, det är skitkul och jag försöker komma iväg tre gånger/vecka. Har testat aerobics med syrran och det var väl okej, inte riktigt min grej då jag inte har den bästa koordinationen. Insåg snabbt att nån audition till "So you think you can dance" kommer det inte att bli. Spinning har jag också testat två gånger , ett 50 min pass och ett 30 min och känner att 30 min är ganska lagom för mig då det inte är det roligaste jag gör, men det känns härligt i benen när man är klar. Den nya "flugan" Zumba testade vi förra veckan och herre gud... Varm och svettig blev man men nån Shakira är man då inte. Mycket shaky shaky med rumpa, höfter och axlar och återigen gör sig den icke existrande koordinationen påmind. Dock såg rörelserna ungefär likadant ut för alla som var där med undantag för instruktören som kunde det där med shaky shaky :) Efter zumban gick jag och Jansson på box-passet och det var svintufft men grymt roligt! Helt klart det roligaste passet och igår var vi på 75 min box och det känns idag kan jag säga. Imorrn ska vi nog på bodycombat som är i samma anda som box fast då gör man bara rörelserna utan att boxas mot nån, och på onsdag tänkte vi testa zumba och box igen. Zumban mest för att vara riktigt uppvärmd till box passet.

Karl fick en bok sist vi var på kvantum och handlade och den har vi läst varje kväll och flera gånger på dan med. "Tre små grisar och vargen" var det han fick och det är spännande värre när vargen vill komma in i huset och när han inte får det blåser han omkull grisarnas hus, ja ni kan storyn. Slutet är dock lite makabert, minns inte att den slutade så men det finns säkert olika varianter på slutet. Iaf, i den här boken när vargen ramlat ner i skorstenen så faller han i en stor gryta med kokande vatten och sen äter grisarna upp honom. Tyckte det var lite hemskt så i våran bok blir vargen så blöt efter han ramlat ner i grytan så han springer till skogs och kommer aldrig mer tillbaka. Det är nog så spännande som det är så vi kör på en lite censurerad version :)
Här är ett litet klipp från ikväll när vi läste boken. Han har ju lärt sig vad vargen säger och vad grisarna säger, dock har han tutten i mun så man hör inte så bra. Iaf så säger vargen när han knackar på dörren: " Små grisar små grisar låt mig komma in" " Nej o nej vid min skära knorr på svansen nej!" svarar grisarna och det är det Karl berättar här och så får ni se hur vargen blåser omkull huset. Mammas sötpojke!

Här är min andra sötpojke.

och så en drös med bilder som avslutning, sen blir det sängen. Pojkarna har börjat vakna före f-n om mornarna nu. Vi var ju bortskämda med sovmornar till nio tiden där en period men det är över nu.
Spelevink!

Busiga lillebrorsan

Buspojkar

Numera är det färdigbadat med badbaljan på diskbänken, Herman har upptäckt det roliga med att plaska

Kram brorsan

Trött kille som somnade så här i vagnen

Äntligen varmare ute!

Premiäråkning i pulkan för Herman

1 kommentar:

  1. Kommer inte heller ihåg att den slutade så, när vi läste för Emilia blev det oxå en censurerad version.
    Kanske är det inte heller minnet som tryter utan det var samma visa för oss när vi var små? :)
    /Sara

    SvaraRadera