tisdag 1 mars 2011

Norrsken

Har precis varit och tränat med syrran och på vägen hem när jag passerat vallsberget så var det jättemycket norrsken. Skyndade mig in efter kameran när jag kom hem för att försöka ta några bilder. Vi har ju en jättefin systemkamera som har en massa finesser jag inte lärt mig än och mina fingrar var nära förfrysning i stormen som pågår ute just nu. Efter en massa mixter så fick jag med norrskenet på ett par bilder omän skärpan inte är den bästa på omgivningen, men man ser norrskenet iaf :) Med digitalkameran såg man inte ett skit så jag blev glatt överraskad att det faktiskt gick att få en bild på det vackra gröna skenet. Det är ju en hel vetenskap det här med systemkameror med slutartider och skärpa och allt vad det heter, måste kanske gå en kurs.
Dom här tre bilderna blev bäst, eller mest okej, av de 20 nånting jag tog.


2 kommentarer:

  1. Snyggt!! Mange tog också kameran och fotade norrskenet igår.

    SvaraRadera