måndag 28 mars 2011

Tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren, har inte varit dit på flera år och i torsdags upptäckte jag att jag tappat en liten bit av en kindtand. Jag har inte ont men det kändes som lika bra att fara och kolla upp det. Var inställd på att bli ruinerad men nu har dom ett abonnemang som man kan teckna där man betalar efter hur tänderna 'mår' och vad som kan tänkas behöva åtgärdas i framtiden. För min del betalar jag ca 250:- i månaden och då kostar det inget mer. Jag ska laga tanden som gått sönder och en annan där jag hade ett hål och det hade kostat 3000:- bara det. Så nu ska jag försöka fara till tandläkaren lite oftare och inte vänta flera år mellan gångerna. Jag tycker inte det är jobbigt att gå till tandläkaren och har definitivt inte "tandläkarskräck" Det har mer varit det faktum att det är så dyrt som gjort att jag inte varit dit och så har jag inte haft några problem med tänderna heller. På torsdag ska jag iaf tillbaka och laga en tand, sen har jag ytterligare två besök inbokade.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar