måndag 6 december 2010

Uppdateringsdags

Uppdateringsdags. Det var ett tag sen så det här blir ett väldigt blandat och långt inlägg.

Idag blir våran lillplutt 4 månader, jag säger det igen, vart tar tiden vägen?!

Det här känns som det var jättelänge sen

Här är storebror 4 månader


I lördags hade vi dop för Herman, Therese var så snäll och tog bilder åt oss. Hon skickade ett par på mailen och resten skulle vi få på cd.
Jag vet inte vad jag gör riktigt på den här bilden men Herman var så söt så ni kan se på han =)


Herman skötte sig bra, lite kinkig var han under själva dopakten men sen var han på bra humör. Jättefina presenter fick han också. Karl gick an som bara den och busade med sina kusiner. Han var så trött när vi kom hem, han bara grät men efter lite mat kom humöret tillbaka. Han somnade gode omgående sen.
På tal om sovning så somnar han numera själv sen ett par veckor tillbaka. Tidigare har man ju fått ligga bredvid han tills han somnat och ibland kunde det ju ta hur länge som helst. Så en kväll läste Hans en godnatt saga och sa sen till Karl att han skulle gå ner ett tag men skulle komma upp och titta till han om en stund och det gick hur bra som helst. När han gick upp igen så hade Karl somnat och sen dess har det gått jättebra när han ska lägga sig. Men då har vi ju den andra lillskorven som är en riktig nattsuddare just nu. Han går och lägger sig med oss vid 22-23 tiden. Ibland kan det gå att lägga han och då somnar han i sin säng för natten, men nu somnar han oftast vid tissen och när jag sen lägger ner han då slår han upp sina blå. Sen har han varit riktigt förkyld i en vecka så det kan nog också påverka lite. Vi har tagit in "tre-hjulingen"(enkelvagnen) så den brukar han få sitta i och då är han så nöjd, ett tag iaf.

och ibland blir man lite trött.


Idag har vi faktiskt varit ute en stund då det äntligen var lite varmare ute, Herman sov i vagnen och jag och Karl försökte få igång gammelskotern och efter ett par hundra drag, ja nästan iaf, så startade den. Den brukar inte vara så seg faktiskt men jag har nog inte det rätta knycket. Vi tog oss bara ett par meter för den hackade som tusan och sen kom det en avgas-knall eller nåt sånt så då stängde vi av. "koter håva" (skoter sova) sa Karl och jag sa att ja, skotern ska sova. Han fick åka ett par varv med pappa sen efter middagen.

Har haft problem med skor och vantar till Karl. Jag och Lina var på en promenad en em för ett par veckor sen och då var det kanske 8-10 grader kallt. Storpojkarna åkte på var sin bob och Karl grät nästan hela hemvägen och då vi kom in var han som en isbit om både händer och fötter. Nu har jag fått tag i ett par jättefina skor, påminner lite om en skotersko med en tjock ullsko som man kan ta ut och det verkar då funka. Men handskar, jag har alla de varianter, reima, lassie, H&M med mera men han är kall i alla. Nu har jag köpt ett par såna här hestra vantar som har en tjockare ullvante i och ska vara varma.

Har även köpt en tunn ullvante som han kan ha under vantarna men idag var det bara -0.7 så jag tog bara vinterhandskarna men nog rackarns var han kall när vi kom in efter ca en timme. Han var inte iskall men kall. Nästa gång ska jag testa med ullvantarna under även om det bara är -1.

Karl pratar så mycket nu, det kommer nya ord varje dag, det är så roligt. Fortfarande är det lite halvgrekiska mellan varven men man börjar lära sig. Han är så söt då han säger nåt nytt ord och vi berömmer honom. Igår sa han "Herman" för första gången och var så stolt. Lillebror heter dock mest "Lollo" ändå men om man nu frågar han vad lillebror heter så säger han såhär:


Så här lät det förra veckan vid matbordet då han skulle underhålla Herman, eller Lollo, lite =)

Avslutar detta mega inlägg med ytterligare ett par bilder, sen tror jag nattsuddarn börjar vara sugen på kvällsmat.
Mys med Molly

Pappan och Karl spelar en morgon serenad för mig och Herman

Mammas myspojkar

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt att se dina små filmsnuttar:-)
    Skivan med korten ligger klara å väntar på frakt=)=)
    //T

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vi har också en liten nattsuddare som är vaken så länge jag är vaken. Egentligen borde jag väl ta tag i det där nu...
    Men det är ju så mysigt att ha dem i famnen på kvällen.
    Kram

    SvaraRadera