torsdag 28 april 2011

Uppdatering + lite bilder

Vi har haft sjukstuga sen förra onsdagen men nu hoppas jag att det är slut på sjukdomar. Det började med att Karl kräktes förra onsdagen, jag skulle gå upp och lägga mig och kände att det luktade konstigt och då har Karl spytt ner hela kudden och har spya i hela håret men själv sov han. Hans bar ner han till duschen och jag började ta rätt på röran och givetvis vaknade Herman också. Efter sanering av barn och säng var vi beredda på en natt av spyor och jag var övertygad att jag själv skulle åka dit men konstigt nog blev det inget mer. Dagen efter åt han som vanligt och inget mera kräk så vi började undra om det verkligen var magsjuka han fått, vi var hos syrran och åt påskmiddag onsdagen och Karl och Lias åt gode mycket godis efter maten så vi misstänkte att det var därför han kräktes. Fredag åkte vi upp till stugan i korsträskviken och planen var att ligga över men det slutade med att vi åkte hem på em då Karl kräktes medans han åt middag. Han fick en pannkaksbit lite långt bak i halsen och han har alltid varit lite känslig så då började han svälja och hulka litegrann och sen kom det upp. Vi tog det säkra före det osäkra och åkte hem då Hans bror med familj också skulle komma och äta middag och ville inte smitta dom med magsjuka om det nu var det han fått. Hemma åt han en rostad macka och drack oboy och det kom inget mer kräks den kvällen och inte sen heller så jag vet fortfarande inte om det verkligen var magsjuka han åkte på, i så fall var det då den lindrigaste varianten :)
Lördag var vi ute hela dagen och Karl var gode knäckt på kvällen och så upptäckte vi att han hade fått feber och det har han haft fram till idag. Dock har det varit full fart ändå, har försökt få han att vila men inte har det varit så långa stunder. Idag har vi iaf varit ute en stund på fm då han inte hade någon feber imorse. Han har ju fått en liten cykel och har lärt sig trampa i helgen så han fick cykla lite medans Herman sov i vagnen. Sen har jag skurat utemöblerna och Karl har spolat bilen med vattenslangen vilket var jättekul, det var under stora protester vi gick in och åt lunch sen. Efter lunch gick vi upp och vilade, även det under protest, men det blev en lunchvila för alla tre iaf. Riktigt skönt!
Nu ikväll har jag och syrran varit på body combat och det är verkligen roligt. Programmet sitter mer och mer nu så man kan ta ut sig mer på varje pass.
Annars har Herman (äntligen) börjat äta välling, nu blir han som till sig när man skakar flaskan :) Det är så skönt att han tar flaskan nu utan tjorv, faktiskt så ger Hans han en till flaska nu då han vaknade alldeles nyss, ska bli intressant att se hur länge han sover nu efter att ha ätit välling istället för tissetår vid den här tiden.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar