onsdag 13 april 2011

Vår

Äntligen är det vår! Man blir så glad när man ser hur snön försvinner mer och mer för varje dag och kvällarna är ljusare. I söndags när jag hade varit och tränat var det fortfarande ganska ljust ute när jag körde hem vid halv nio tiden på kvällen. Idag har det varit riktigt härligt ute och även i måndags. Vi har varit ute i flera timmar och lekt, Karl älskar verkligen att vara ute. Sandlådan har nästan tinat fram nu och jag tror han är ganska sugen på att leka i sanden. På eftermiddagen idag kom Vikbergs över och pojkarna hade jätteroligt ute, sen blev jag och pojkarna bjudna på middag hos dom vilket var riktigt trevligt. Hans följde med Lena och Lars upp till Luleå direkt efter jobbet för dom skulle köpa en ny bil och eftersom syrran inte har nåt körkort så behövde dom en extra chaufför för att köra hem den gamla bilen.

Igår var vi på familjens hus och det var under stor protest jag fick med mig Karl hem sen efter ett par timmars lek. Dit måste vi fara fler gånger, Karl tyckte det var jättekul.
Annars då... Jag har sökt in på högskola till hösten, på förskollärarutbildningen i Luleå så jag hoppas jag kommer in. Pojkarna har fått plats på Roknäs förskola, dom ringde idag, Karl på avd. Fridolf och Herman antingen på avd. Nisse eller Helmer. Det känns lite jobbigt i mammahjärtat att Herman ska börja på dagis när han bara hinner bli 1 år, han är ju bara en liten plutt men det ska nog gå bra. Kommer jag inte in på skolan så fortsätter jag vara mammaledig i höst också och söker på nytt nästa år men det skulle vara skönt att få börja plugga känner jag. Nu ska jag kika vidare på "Off the map" på femman, bjussar på lite bilder som avslutning:

Små bissingarna kikar fram





Karl och Lias i leksakslådan

I lördags kom syrran med familj förbi och efter middagen ville Karl och Lias bada och det slutade med att alla barn utom Linus trängde ihop sig i vårt badkar :) Lilly var helt galen, armarna och benen gick som propellrar när hon förstod att hon skulle få bada, sötnos! Plasket på bilden är från Lilly, Herman ser smått livrädd ut.

2 kommentarer:

  1. 5 barn i ett badkar... det har jag aldrig sett förr:-)

    SvaraRadera
  2. Hur söt på en skala är han inte lill Herman :)

    SvaraRadera