torsdag 8 oktober 2009

Mus i vårt hus

Ja som rubriken lyder har vi en mus i vårt hus, närmare bestämt under diskbänken och skåpet bredvid. Upptäckte massa mus lortar igår när jag skulle ta fram en bunke. Jippi...
Det är inte första gången vi har möss där under, tror dom har kommit varje höst vid den här tiden. Det är ett litet hål där vatten ledningarna går ner och det måste vara där dom kommer. Inte speciellt trevligt. Nu är skåpet urplockat och alla grejor diskade, det enda som finns där inne nu är 2 råttfällor. Ingen hade fastnat imorse, men förhoppningsvis får vi nån snart som kan avskräcka de övriga =)
Ifjol hade vi haft besök i skafferiet. Det var INTE kul. Det blev en total sanering och vi fick slänga praktiskt taget allt vi hade där. Hans täppde sen igen alla tänkbara kryphål och *peppar peppar* så har vi inte haft nåt mer besök där.
Vår musjägare Molly är mest ute och kommer hem titt som tätt med ännu mer möss, kanske ska ta och stänga in henne under diskbänken inatt =)
Jag minns ifjol en kväll då jag satt och ammade Karl, då hörde jag ett krafsande ljud från diskbänken och Molly blev som galen. Givetvis var det ju en mus och jag tänkte ska jag släppa ut den så Molly får ta den, men jag tordes inte. Molly leker ju alltid med mössen ett liv ungefär innan hon har ihjäl dom och då hade musen förmodligen hunnit in nån annanstans. Vi fick den dock i fällan sen.
Vi får se hur det går den här gången.
Fortsättning följer....

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja jag hade nog tagit mitt pick och pack och bosatt mig på något annat ställe! Men jag är ju rädd för allt vad djur heter :)
    Hoppas att du har det bra annars.
    Hälsningar
    Cissi Lindblom (Jonsson)

    SvaraRadera