torsdag 22 oktober 2009

Uppdatering från sjukstugan

Här kommer en liten uppdatering från sjukstugan. Både jag och Karl har varit sjuka sen förra måndan, förmodligen gris sjukan. Karl har varit piggare än mig, han har haft feber av och till och lite hosta. Själv har man hostat sönder lungorna snart, herregud vad det retar. Jag hostar hela tiden nästan och även om jag inte haft nån feber sen i helgen så blir man helt slut av allt hostande. Dricker mollipect för fulla muggar och ja, jag vet inte om det hjälper så värst mycket. Lite har det då börjat lossna i bröstet alla fall.
Börjar vara lite less på att bara vara inne, men det är bar gilla läget tills man känner sig piggare.
Hade planerat att skriva 2 eng. prov och ett svenska prov förra tisdagen men det blev ju inte. Flyttade fram provtiden till fredan men var ju fortfarande sjuk då så det fick bli att skjuta på det igen. Det är ju typsikt men inte så mycket att göra åt det.
Har förresten också sökt en kurs på högskolan till vårterminen, man får ju läsa under uppsägningstiden så det är lika bra att göra det så slipper man en termin utan studielån.

Karl har aldrig varit direkt talför, han har mest "pipit" och pekat på det han vill. Han har knappt sagt mamma och pappa nånsin, men nu minsann säger han mamma för fulla muggar. Sötnos! Han kan sitta och leka och så hör man "mamma mamma" och tittar man på han då skrattar han. Sen har han ett favorit ställe hemma och det är pannrummet. Så fort nån kommer och hälsar på pekar han på dörren och ska visa detta pannrum. Han tycker det är väldigt faschinerande.

Imorgon ska vi gå ut och äta ett par stycken med min kompis som fyller 30 på måndag (grattis i förskott) Ska bli trevligt.
Lördag blir det wallmans på havsbadet med jobbet. Vi ska tacka av en som går i pension. Ska bli riktigt roligt att träffa alla igen.
Har tänkt lägga upp bilder länge nu men då jag sitter nere vid lilldatan som inte är så allert så får det bli en annan gång då jag sitter uppe vid den stationära. Vi ska nog förresten köpa en ny laptop, det kommer behövas sen när jag börjar skolan. Nä nu tror jag att jag ska ta en dusch så känner man sig lite piggare efteråt.

3 kommentarer:

  1. Krya på er! Vilka dagar träffas ni i mammagruppen nuförtiden?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot middan, hoppas det blir nått gott:-):-)

    SvaraRadera