måndag 30 november 2009

Veckan som gått

Då var det måndag igen och jag tänkte att jag kanske skulle uppdatera lite, något jag blir sämre och sämre på. Iaf, lite av vad som hände förra veckan:
Förra måndagen var vi på sista öppna förskolan i kyrkan för året. Var ganska många barn och föräldrar faktiskt, riktigt trevligt.
Onsdagen for jag med Karl till distriktsmottagningen i Roknäs för vaccinering, vi fick vänta ca 45 min men Karl var så snäll. Satt hos mig och tittade i en bok och körde lite med bilen han hade med sig. När det var dags för själva sprutan blev det stora tårar förstås men det gick om rätt så fort efteråt. Jag och Hans hade bokat tid på NLL webben för vaccination så vi åkte och tog sprutan ons.kväll på Öjebyn VC.
Karl blev ganska gnällig av sprutan och jag tror han hade ganska ont i benet också, på natten vaknade han och var som en kamin varm. Han hade lite feber även torsdag på dan men sen var det bra. Själv hade jag gode ont i armen dagarna efter men inga mer biverkningar. Även om jag och Karl förmodligen redan haft svininfluensan så tog vi sprutan, man kan ju inte veta säkert om det var det och nu är man ju skyddad iaf.
Fredag fm åkte vi och badade tillsammans med Anna och Lisa, riktigt trevligt.
Fredagkväll hade jag och min kompis Anna en liten spelning på en julfest för ca 40 pers. Det blev väldigt lyckat, vi var klara strax före elva så det blev inte alltför sent vilket var skönt.
Lördag var det dop för lillkusin Tor i Vissträsk EFS. Tor var så snäll hela dopet och det är inte klokt vad han har växt även om han är ganska pluttig om man jämför. Kan inte för mitt liv minnas att Karl varit så där liten. Sjukt vad man glömmer. Kvällen avslutades med hämtmat från thai (för mig, inte för Hans som inte är något fan av thai. Crazy jag vet ;) ) sen så tänkte vi se en film men jag orkade inte hålla mig vaken så jag somnade på soffan och Hans surfade lite på datorn. Ösigt värre en lördagkväll =)
Söndag var det köttsoppsmiddag i munksund, gott var det. Jag var in en sväng på skyltsöndagen med mamma, Lena, Lars och de minsta pojkarna men jag gillar inte att gå på stan med barnvagn när det är så mycket folk. Sen var Karl jättetrött så vi gick bara en sväng sen åkte vi tillbaks till munksund så Karl fick sova.

Nu är det måndag igen och idag har jag och Karl varit på pitholm hos systeryster och julbakat lite. Så nu finns det lite fikabröd i frysen, alltid bra att ha.

Ska ringa till studievägledaren på komvux imorrn för att förlänga sluttiden på de kurser jag läser, kommer inte hinna klart dom före 18:e december så jag ska läsa klart dom efter jul då jag även ska läsa en kurs på LTU.

Nä nu ska jag slappa i soffan och kika lite på csi

1 kommentar:

  1. Jag fick jätteont i armen efter sprutan - kunde inte ta i den ens.

    Men det känns så bra att ha tagit den.

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera