fredag 9 juli 2010

Långt inlägg

I veckan har vi hunnit vara ut på två båtturer. I tisdags åkte vi ut till fingerman men givetvis kom det världens moln när vi precis klivit iland, och ett segt moln var det också. Det var ganska skönt ändå och tillslut kom solen fram. Karl lekte med sanden och plaskade lite i vattnet, han tycker verkligen det är superkul att vara på stranden.

Igår åkte vi på en lite längre tur, till Tallskär som ligger en bit utanför havsbadet. Mamma och pappa var redan där, dom hade sovit i båten kvällen innan och sa att det var jättefint där. Det var ganska mycket sjö på vägen ut, efter vi passerat munksund guppade det järnet och sen när vi passerat pitsund var det gode stora vågor. Vi puttrade på i sakta mak så det inte skulle slå så mycket. Tog ca. 1 timma innan vi var framme, från det vi lämnade hamnen i roknäs. Det var verkligen jättefint där, en lagom stor strand och mycket fin natur. Tyvärr blåste det ganska friskt och när solen försvann var det inte särskilt varmt, men när det väl var framme var det riktigt skönt.

Karl var som vanligt en nöjd och glad kille och skottade sand. Han skottade sand på mormors mage när hon låg och solade och helt plötsligt fick hon en skopa sand över huvudet också =) Hon fick även små blommor på sitt ansikte, med andra ord var hon ganska ompysslad.
Så här såg det ut på vägen hem, en utslagen kille som kollar på Pingu på DVD:n

Ett par minuter senare såg det ut så här:

Han sov som en stock hela vägen hem. Det var mycket lugnare på hemvägen, fast mellan pitsund och munksund var det ganska mycket sjö. Fattar inte varför det går så mycket vågor där, men när vi passerat munksund var det ganska lugnt resten av vägen hem.
Det här blev nog den sista (och första också för den delen) längre turen innan bäbben kommer, jag känner inte direkt i magen att det är lite guppigt i form av sammandragningar eller så, men ryggen mår inge bra. Var riktigt trött i ryggen igår kväll, ja inte bara i ryggen. Det tar på att vara ute på sjön en hel dag.
Idag är det 12 dagar kvar till bf så det blir nog bara fingerman turer om vi ska iväg med båten resten av tiden. Känner då förövrigt inget som pekar på att det kan sätta igång tidigare. Lite förvärkar då och då + lite sammandragningar men inget utöver det.

Ifjol höst fyndade vi en pool för 50:-på dollarstore +en pump, även den för 50:-. Så i veckan tog vi fram den för att fylla upp den. Skulle det visa sig att den var trasig eller att den skulle paja under uppfyllningen så må det då var ödet för de pengarna. Men den höll. Det var ett hål i botten som lagades och sen har jag sett att det droppar ur ett pytte pytte hål på sidan. Vi har försökt laga det med men det droppar lite ändå. Tror inte det gör sån stor skillnad på vattenmängden. Igår tog Hans ett premiärdopp efter vi kom hem från Tallskär, badmätaren visade +26 grader. Det var lite kallare på botten men efter vi kört pumpen en stund visade mätaren +22 grader och det är ju helt okej. Kanske man måste ta sig ett dopp i helgen.

Måste bara visa hur söt Karl var härom kvällen. Hans hade klippt gräset och precis spolat av gräsklipparen när Karl kom fram med sin och ville att pappa skulle spola av hans klippare med. Sötnos! =)

Sen har jag även beställt en ny mobil trots att jag köpte en ny i februari men jag har inte varit så nöjd med den. Eller nöjd och nöjd, den funkar bra och har bra batteritid men jag blev som tvärless samsung och deras menyer. Har haft samsung de senaste 4 mobilerna jag ägt och i grund och botten är det som samma. Sen gillar jag inte kameran i den jag har nu då den som segar när man ska ta en bild, den förra mobilkameran var 100 gånger bättre men där var batteritiden kass. Så jag kände att jag ville ha något helt annat och då tyckte Hans att jag inte skulle välja en billig en som jag blir less på (som med den nuvarande mobilen) utan att jag skulle ta en som har lite finesser så efter att ha kikat runt lite (läs Hans) så blev det en sån här:

HTC wildfire. Det här är då alltså en android mobil och ärligt talat vet jag inte vad det är riktigt men dom har massa finesser som inte "vanliga" mobiler har. Tror dom är ganska lika iphone telefoner men betydligt billigare. Säkert för avancerat för mig =) Hans har också en HTC mobil som han är väldigt nöjd med så det ska bli kul när jag får den, borde komma till veckan.

Det här blev ett långe inlägg så nu får det räcka för idag.

1 kommentar:

  1. Jag har också just köpt en HTC men en desire och är riktigt nöjd!! Den är hur bra som helst.

    Hoppas att bäbben kommer ut snart och LYCKA till!!
    /Cissi

    SvaraRadera