måndag 8 november 2010

Bvc besök m.m

Idag har Herman varit på 3-månaders kontroll och han fortsätter växa så det knakar. 6300g och 61.5 cm var dagens vikt och längd. Trodde han skulle vara längre då han inte kan ha stl.62 på kläder längre, alla bodysar i den storleken är alldeles för små. Den här t.ex som Karl hade när han också var 3 månader, den är för liten. Karl hade den ganska länge minns jag.

Herman ryms inte i den nu, blir värsta urringningen vid halsen men han är ju betydligt rundare än vad Karl var så han fyller väl ut kläderna bättre =) Bumbon som Karl sitter i på bilden har vi också tagit fram till Herman, han är lite ostadig än när han sitter i den men den kommer till användning ändå:

Sen fick ju Herman två sprutor idag också och det blev stora gråten, oj vad dom gjorde ont. Jag gav han en alvedon supp vid 16-tiden i förebyggande, ska ge han en till sen innan han lägger sig.

I helgen hade vi kalas i munksund för min morfar som fyllde 75 år den 2:a november. Massor med god mat och tårta. Vi passade även på att ta 4-generationer bilder då även min farmor och farfar var på kalaset, kul att ha. Blev lite blandad kvalitet på bilderna, inte lätt att få en massa barn att kolla i kameran, eller ja inte bara barnen =) Vi tog även kort alla syskon med mamma och pappa och det blev en hel del skratt när vi kollade igenom korten. Tog även kort på hela familjen Berg men ja... klockan var ganska mycket då för näst yngsta herr Berg så det är inga kort vi kommer att framkalla, kan bjuda på en här:

Ni ser vad jag menar, resten blev ungefär i samma stil, en del värre.
Här är en bättre bild på kusinerna B samlade i soffan.

Idag har vi även hunnit med ett besök i kyrkan på öppna förskolan, som vanligt jättekul. Herman sov hela tiden vi var där, tog upp han för att ge han lite mat innan vi gick hem sen somande han om på vägen hem också. Han blir mer och mer lik Karl när det kommer till det, Karl sov bara i vagnen ute, det var inte lönt få han att sova inne. Herman sover ibland lite längre inne också men inte i närheten av vad han sover ute, men det är bra att sova ute i friska luften.
Avslutar med en bild på mammas lilla knubbis som inte är så vidare nöjd i sittern just nu så det är bäst jag går och hämtar han.

1 kommentar:

  1. Nej jag förstår att det tar lite längre tid =) Men vad skönt att allt flyter på bra!Är dom lika varandra tycker du?Jag kan inte förstå att man en dag ska ha ett till barn!Jag förstår att kärleken räcker och blir över,men tanken känns så konstig då man bara har Norah för tillfället =)

    Vad kul att börja renovera för er också!Hur stort är erat hus nu?Visst är det 2 våningar?
    Kram

    SvaraRadera