onsdag 17 november 2010

ISK


Hittade idag ISK-skivan som vi spelade in för x-antal år sen med mitt gamla fotbollsgäng. Åh vilka minnen man får, så himla mycket roligt vi haft tillsammans både på och utanför planen. Skiv-inspelningen var en av flera roliga grejer. Om jag inte minns fel så samma dag vi skulle spela in den här skivan hade vi en vänskapsmatch i hockey som jag också spelade på den tiden. Tror vi var tre tjejer i laget som spelade hockey också vid den tidpunkten och vi ville hellre vara med fotbollslaget den dagen då vi skulle ha en heldag med skivinspelning sen åka lite skridskor i Sjulnäs och sen avsluta med lagfest på kvällen. Så vi sa till hockeytränarna att vi skulle komma om vi hann efter vi spelat in skivan, och vi skulle ha hunnit men vi sket i det för vi ville hellre åka skridskor med laget. Vi skulle precis kliva av isen efter nån timmes åkning då jag åker ihop med Hansson, som också spelade hockey,och när jag faller vrider jag foten i skridskon så jag får en stukning som inte var av denna värld. Det gjorde nåt så fruktansvärt ont och jag missade ganska mycket av försäsongen pga av den skadan. Vi sa det var för att vi ljög för hockey tränarna som det hände, haha.
Vi spelade in 5 låtar, 4 med karaokebakgrund och så våran egna ISK-låt som jag och Jansson skrev texten till, melodin var "När vi gräver guld i USA" Det måste ha varit det året vi åkte ur div.2 efter att ha fått en gratisplats, det var ingen toppensäsong. Året efter spelade vi div.3 och ville upp till div.2 igen vilket vi lyckade med när vi besegrade Älvsbyn i en helt galen seriefinal. Efter det höll vi oss kvar i div.2 och kvalade till div.1 två gånger men lyckades inte gå hela vägen.
Ja vilka minnen man får... Helt klart det bästa lag jag spelat med och vi hade en fantastisk sammanhållning. Trots att jag började spela fotboll i Munksund SSK och spelade där i en herrans massa år så känns det ändå som att ISK är min moderförening.
Avslutar med sista meningen i våran ISK-låt: "Svarta gula vi är ISK!!"

1 kommentar:

  1. Ett annat härligt minne från alla "idrottsår" tycker jag är våra trevliga innebandymatcher!!!
    De skulle jag gärna uppleva igen...

    SvaraRadera