måndag 15 februari 2010

Förkylt

Ja här är det förkylt, Karls förkylning har smittat av sig på oss också. Har sår under näsan från allt man har snytit sig. Tur det finns näs-spray, iaf när man ska sova annars använder jag det sällan.



Min mobil, eller rättare sagt batteriet har varit helt vrickat de senaste veckorna. Det är som att det är helt färdigt, laddar ur efter bara några timmar och igår var det värre än nånsin. Hans tyckte jag skulle köpa mig en ny, jag tänkte först att man kan ju bara köpa ett nytt batteri, men sen tänkte jag att vad tusan, jag köper en ny. Så idag slog jag till, det blev ytterligare en samsung, då jag gillar den modellen. En sån här blev det, med touch skärm men inte allt för avancerad.



Det blev ingen spruta för Karl i fredags då han fortfarande var sjuk, så jag ringde idag och bokade en ny tid. Blir nu på fredag istället, och på onsdag ska vi på barnmottagningen för att se om vi kan få nåt annat för att hjälpa hans tröga mage. Hoppas verkligen vi får nåt som funkar för senast igår fick vi ge han ett lavemang för han var förstoppad och han grät och grät, sen när det äntligen kom var han alldeles färdig lillgubben. Det är så jobbigt för han när det blir så här så jag hoppas det här var sista gången.

Karl har nu börjat gilla att gå i skor inne, han går och hämtar i hallen och sen kan han gå i dom hur länge som helst, han har nog lärt sig av kusin Klara =)

I veckan har vi bara en lektion i luleå för det är visst nån vinterfestival onsdag och torsdag och då var det inga lektioner. Vi ville ha lektion på torsdag ändå, då det kommer gå bort ett par torsdagar, bla. skärtorsdag och kristihimmelsfärd, men det gick visst inte att boka nån lokal så då kan vi inte ha nån lektion.

Ikväll när Karl lagt sig har jag tänkt färga håret, det är verkligen behövligt, sen blir det väl Familjen Annorlunda kl. 20 och kanske lite OS sen innan det blir godnatt.

1 kommentar:

  1. Kräv "movicol junior"! Helt fantastiskt och gör underverk med magen!

    SvaraRadera