måndag 1 februari 2010

Måndag

Idag har jag skrivit det sista provet i engelska B kursen, det gick rätt bra. Nu är den kursen i stort sett klar, har ogjort en muntlig grej + en writing uppgift.
Efter middagen idag har jag läst det vi ska läsa till lektionen imorrn. Det är ganska intressant men det är en miljard namn på kungar, fruar, barn, städer och you name it (jag läser religion) Jag hänger inte riktigt med i allt jag läser men våran lärare är så bra på att gå igenom och är noga med att vi ska förstå vad hon menar och fråga då vi inte vet. Så det känns då nu som att man lär sig mest på lektionerna och inte genom böckerna.

I lördags var vi upp till flurheden och hälsade på Hans bror med familj. Vi åt en supergod älgstek med klyftpotatis. Det var så grymt gott och jag blev genast sugen på att testa stekpåsar, vilket jag aldrig testat. Det ska inhandlas =)

Igår åt vi söndagsmiddag i munksund, blev fläskfilé gryta och ris/pasta. Mycket gott. Sen när vi kom hem skottade Hans gården, det har ju snöat mängder alltså. Numera har vi en snöslunga så det är betydligt smidigare, dock gick en rem eller vad det var sönder igår så ikväll har han skottat för hand =)


Här är lite bilder på Karl när han krypit in i symaskinslådan när jag sydde gardiner förra måndagen.



och här är lite bilder på mina nya gardiner i vardagsrummet + nya soffan


Nu ska jag se klart familjen Annorlunda på fyran, man blir lätt svettig när man ser det programmet =)





1 kommentar:

  1. Oj vilket snyggt vardagsrum!! Fin färg på väggen, Visst är det en fondvägg den ena?
    Gardinerna har du gjor bra :)

    SvaraRadera