tisdag 26 januari 2010

Igår kom tyget och mattan jag beställt så efter middagen blev det att ta fram symaskinen och börja. Det gick bra men min rygg var döende när jag äntligen var klar vid 9 tiden. Det tog sin lilla tid men det blev så fint.

Idag på väg hem från skolan i luleå svängde jag in på ica maxi och köpte nya krukor också så sen när jag hämtat Karl från dagge satte jag igång med att byta blomjord, vilket var väldigt behövligt. Så nu är det så nytt och fint i vardagsrummet, kul att göra om lite.
Det blev förövrigt mer 'öppet' och vårat lilla vardagsrum känns lite större.

Var även in en snabbis på Toy's R us och hittade denna till Karl, den hade kostat 729:- och det är lite väl saftigt, men nu kostade den bara 360:- så då köpte jag den. Det är typ som en bobbycar men med Rorri.

Karl blev eld och lågor och han bli smått hysterisk innan jag fick fast hjulen. My god det var ingen lek, blev t.om svettig men tillslut så satt alla 4 på plats och sonen var nöjd.



Kl 19 har jag tänkt fara till hortlax och simma lite, ser speciellt fram emot bastun =) Ska bli riktigt skönt.

Skolan då, det har bara varit 2 träffar hittills och det kommer vara tisdagar och torsdagar varje vecka framöver. Det verkar vara en riktigt intressant kurs och läraren vi har är verkligen kanonbra. Väntar på att mina böcker ska komma, dom borde komma imorgon.

Imorgon ska Karl träffa läkaren på bvc för att se vad vi kan få för hjälp med hans hårda mage. Han ska även mätas och vägas, ska bli intressant för den här lille herrn äter ungefär lika mycket som små möss. Idag har han ätit lite gurka och tomat till middag, mammas fläskfile gryta med pasta föll inte herrn i smaken. Provade med lite gröt men efter två skedar skulle han inte ha nåt mer. Nähä, får väl leva på välling idag då.
Ni som har barn som äter, var glad för här är det ett evigt trugande och trixande för att få han att äta. Men ibland kan han chocka och äta riktigt bra, dock hör det till ovanligheterna. Tycker iaf han blivit lite tyngre och längre, det ser vi för han når betydligt längre nu =)

Måste även säga att jag fått min första lön på, ja en evighet känns det som. Jag pluggar ju nu under min uppsägningstid med lön, vilket är kanon för då slipper man ju en termin studielån. Fick även föräldrapenning för några dagar i december, det var längesen det fanns så här mycket pengar på kontot =) Dock försvinner några tusenlappar direkt då jag beställt böcker och så köpte jag ett busskort idag också + div annat. Blir ändå en rejäl slant kvar, kul när man inte har varit så 'rik' på ett tag.

1 kommentar:

  1. Men skit oxå, såg att det var utförsäljning men orkade inte gå in :)Klara vill ha en bobby-car hon oxå...

    SvaraRadera