måndag 18 januari 2010

Ny vecka

Då var det måndag igen. Karl har varit själv på dagge idag med och det har gått jättebra, han bryr sig knappt att jag far, han tittar knappt upp från leksakerna då jag säger hej då och vinkar. Imorrn blir det en tidig morgon då jag ska upp till luleå på skolan. Enligt schemat var det bara en träff den här veckan, sen nästa vecka börjar det "som vanligt" med tisdagar och torsdagar.

I lördags var syrran med familj här och åt middag, vi tänkte först grilla men det blåste så kallt ute så det blev att steka köttet på spisen. Det blev då lika gott ändå.



På tal om nåt annat så är vi lite oense jag och min man angående Karls hår. Han vill klippa han men inte jag, han har ju världens sötaste smålockar i håret nu så det kommer inte bli någon klippning. Det bestämmer mamma =)


Ny duschad och lockig


Sen har jag beställt tyg och en ny matta till vardagsrummet. Ska sy kappor till fönstrena och två kuddfodral i samma tyg + två kuddfodral i brunt tyg. Ske bli riktigt kul att göra lite nytt och fräscht. Har haft de gardiner jag har nu ganska länge för dom har passat så bra ihop med den gamla soffan som var mörkblå. Men nu när vi har en ny svart soffa ska det bli kul att göra om lite. Ska köpa nya krukor till ett av fönstrena också och även ge de stackars blommorna ny jord för det är verkligen nödvändigt. Ska även minska ner på antal blommor tror jag.


Jag och Karl satt och tittade på härliga sommar bilder tidigare idag och gud vad man börjar längta. Dom här bilderna är tagna när vi var till Stora sandskär 20:e juli 2009, alltså snart 6 månader sen. Fatta ett HALVT år sen, det är inte klokt vad tiden går fort. Ett halvår till så är det juli igen.




Sommar sommar sommar =)

1 kommentar:

  1. Så härligt det var,å vad jag längtar till båten och sommarn

    SvaraRadera