lördag 9 januari 2010

Ny soffa

Sitter och myser i våran nya soffa som vi köpte idag. Så här ser den ut.

Precis när vi skulle börja skruva ihop den kom Peter, Therese och Petter förbi, verkligen perfekt tajming =) Så grabbarna började skruva och jag och Therese + Karl var åskådare. Kan säga att instruktionerna som medföljde inte var de enklaste att tyda så till slut struntade dom i den och skruvade på och tillslut var den färdig monterad. Det blev riktigt fint och den var skön att sitta i. Våran gamla soffa var det egentligen inte nåt fel på och den var riktigt skön, men vi ville ha en lite större. Den gamla ska vi ha i lillstugan, den kommer passa bra där. Då ska den gamla lejda saken som står där till bredviksberget bums.

På förmiddan var vi förbi pitholm och grattade Linus, Karl somnade i bilen på vägen hem och fick sova i vagnen ute när vi kom hem. Dock vaknade han efter ett tag och var riktigt miss sövd så då gick jag upp och la mig med han i våran säng och då somnade han om direkt.
Nu ikväll har han varit gnällig och gråtit åt minsta motgång så det blev välling kvart över sex och sen sängen. Jag tror han har somnat, men för en stund sen hörde jag att han låg och sparkade i sängen så han kanske bara luras. Ska gå upp och se efter om ett tag.

Det verkar då inte vara nåt bra på tv ikväll. Ska kolla om vi har nån bra film istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar