onsdag 20 januari 2010

Onsdag

Idag kom namnsmycket jag fick av Hans i julklapp. Det var lite lång leveranstid men det gjorde inget för jag har velat ha just det här smycket länge. Jag gillar att bokstäverna är som 'utanpå' och inte instansade. Här ser ni mappen som Karl lyckades skapa vid ett obevakat ögonblick när mamma lämnat datorn framme.
Inskolningen har gått jättebra, han är som inskolad och klar nu. Han har sovit där både igår och idag och det har gått bra det också.
I tisdags var jag upp till luleå på den första lektionen, eller det var som en introduktion om vad kursen skulle innehålla och det verkar riktigt intressant. Läraren verkade också riktigt bra, dock höll jag aldrig på att hitta till salen vi skulle vara i. Jag var i rätt hus med det var korridor på korridor och jag hade ingen aning vars jag skulle. När jag hade irrat runt ett tag och klockan började närma sig 8.15 (då lektionen började) så frågade jag en kvinna och hon sa att jag var på fel våning. Jaha, skyndade mig ner och kollade tavlan igen och började gå i korridorerna nere, men det verkade inte heller stämma. Så då frågade jag en karl om han visste och han sa men jag tror du ska gå in en annan ingång. Jippi tänkte jag, men så kollade han på tavlan och sa nä men det ska vara en trappa upp, där jag nyss kom ifrån. Jag gick upp igen och gick ytterligare en korridor och då hittade jag rätt, lätt svettig. Som tur är ska vi vara i samma lokal hela tiden så nu vet jag då vars den är tills nästa vecka då vi träffas igen.
Har också beställt en massa böcker för över 1000 spänn, jippi så kul, men dom behövs ju så man har som inget val.
Ikväll är det Lyxfällan, det är som bra, man känner sig ganska 'rik' när man ser det programmet. Jag fattar inte hur folk kan handla kredit på kredit på kredit och bara strunta i att betala räkningar. Ångest skulle vara bara förnamnet.

Här är ett klipp från middagen idag då Karl åt spagetti och köttfärssås alldeles själv.

4 kommentarer:

  1. Jag misstänkte ju det :)ang ljuspartyt alltså... Vikten går neråt, men nog känns det lite drygt ibland!

    SvaraRadera
  2. Jo hon är riktigt duktig på att prata,men har även börjat snacka lååånga meningar som ingen förstår,låter som kinesiska :)

    Vad kul att det går bra för Karl på dagis.Norah ska nog börja i Hortlax till våren om hon får plats.Hoppas!

    SvaraRadera
  3. vilket fint smycke:-)
    //TJ

    SvaraRadera