onsdag 6 januari 2010

Blandat

Fy tusan vad det är kallt och kallare verkar det ska bli. Hans har precis gått ut för att hämta mer pellets så förrådet blir fyllt. Vill inte att brännaren ska stanna i natt.
Pratade tidigare med Anna som just nu är i USA för att plugga i fyra månader och hon sa att där klagar folk och fryser då det är -3 och strålande sol. Dom skulle bara veta vad kyla är. =)

Annars har vi bara varit hemma denna vecka, fick magsjuka både jag och Hans i måndags. Inte kul... Tack och lov var det över på en dag men fy vad jag hatar magsjuka, det är det värsta. Karl verkar då ha klarat sig iaf, eller det var som lustigt för han kräktes nyårsdagen på morgonen. Men det blev bara en gång och sen var han som vanligt men nån liten magsjukebasilusk verkar han ha fått. Jag hoppas verkligen han ska slippa få nåt mer, lillkroppen. Han är inte nån storätare och har aldrig varit så man vill verkligen att han ska få behålla det lilla han äter. Men *peppar peppar* så verkar det ha varit en 'lindrig' variant.

Han har också jättejobbigt i munnen nu. Han har fått 2 tänder nere för ett par veckor sen och nu håller det på att komma två uppe också. På ena sidan lyser det igenom och han är ganska svullen, han suger på fingrarna stup i kvarten. Det kliar väl förstås. Han har alltså fått 14 tänder och två till är på väg. Fulla munnen =)

Idag fyller syrrans äldsta 7 år. Det är inte klokt att han blivit så stor. Vi har inte varit dit idag utan vi far och grattar han i helgen istället. Känns onödigt att dra dit nå magsjuka baciller.

På måndag är det inskolningsdags för Karl. Känns spännande och lite jobbigt. Jag hade gärna varit hemma med han ännu längre om möjligheten fanns. Han ska inte behöva vara så långa dagar på dagis däremot, jag vet inte hur jag kommer gå skola i luleå men jag vet att det bara är två dagar i veckan där iaf och skulle det bli nån superlång dag kan mormor rycka ut och hämta han tidigare. Jag tycker inte ett åringar ska behöva ha så långa dagar. En del vet jag är uppemot 45-50 timmar i veckan, mer än man jobbar själv och jag tycker det skulle kännas hemskt om Karl skulle behöva vara så länge. Nu finns det ju vissa som inte har nån möjlighet att ha kortare dagar så jag är väldigt glad att vi har den möjligheten iaf.

Vad ska jag mer skriva... Nyårsafton tillbringade vi hos syster yster med familj på pitholm. Riktigt trevlig och vi åt supergod oxfilé. Till efterrätt testade vi att fritera bananer och det blev kanongott. Smakade precis som thai gardens och det var ett super enkelt recept.

I lördags tänkte vi gå på bio och se Avatar på 3D med Lena & Lars, Micke & Emma men det blev bara Hans som for och såg med dom. Jag hade så ont i skallen och det kändes lite jobbigt att se en film i 3D i 2,5 timmar så jag stannade hemma. Den var visst ruggigt bra så jag hoppas jag får chansen att se den sen.

Sen i söndags åt vi palt i munksund, det var riktigt gott efter all julmat och dyl. man ätit.

Tänkte avsluta med ett par videoklipp men det går då nåt så oerhört segt så det får bli ett nu bara. På våran lille städkille.

2 kommentarer:

  1. Men sötingen! Melker älskar också att dammsuga vilket jag tror han kommer att ha slutat med när man väl behöver hjälp med städningen om några år.

    Spännande att höra hur det går på inskolningen, säkert bra. Melker är ju bara där tis o onsdagar.

    SvaraRadera
  2. Så söta lockar på bloggbilden.Tala om lik sin pappa på kortet jag såg hos Ulla

    SvaraRadera