torsdag 25 februari 2010

Storebror

Karl ska bli storebror.
Idag var vi på ultraljud och fick då se den här krabaten böka omkring därinne i magen. Vi vet vad det blir men svärmor vill inte veta så vi håller på det ett tag till, här iaf. Det finns dom som redan vet så förr eller senare får nog svärmor veta det ändå, vare sig hon vill eller ej =)




BF blev 21 juli så vi blev bakåtflyttade 6 dagar (första datumet var 15/7) så det lär väl bli ett till augusti barn =)
Dom flesta i vår närhet har vetat om att det är en till bäbbe på G men jag har inte velat skriva nåt här förrän vi varit på ultraljudet, det blir som mera verkligt då, när man har sett att det verkligen är nåt därinne. Allt såg då jättebra ut så nu är det bara vänta och växa. Känns som det kommer gå fortare den här graviditeten när man redan har Karl, halva graviditeten har ju i princip gått.

Den här gången har jag känt rörelser mycket tidigare än vad jag gjorde med Karl, kanske för att man vet hur det känns nu =)
Syster yster väntar också tillökning förresten, nr 4 för dom och hon är beräknad till i början av maj så det är inte så länge kvar där.

Annars så verkar då movicolen göra susen för Karls mage, dock har jag ökat dosen och ger han lite mer än en halv påse varje dag för vi började ju med en halv och förra torsdagen bajsade han bra. Sen bajsade han inget mer varken fredag eller lördag så söndag var jag på apoteket och så fick vi ge han ett till lavemang för att han skulle bajsa och tillslut så kom det så efter det ökade jag movicol dosen till lite mer och nu verkar det funka. Dock luktar det vedervärdigt det som kommer ut, ja bajs luktar väl aldrig gott men det här tar priset. Förmodligen är det movicolen + lactulosen som ger den "behagliga" doften =) Ja ja, bara det kommer ut så är jag nöjd.

Idag fick vi på mailen våran första hemtenta vi ska skriva. Känns lite spännande men läraren sa att vi behövde inte känna oss oroliga för den och nu när jag har kollat igenom den så känns det inte så farligt. Vi kommer nog ha alla våra tentor som hemtentor då Majvor(läraren) tycker att hemtentor ger mer för oss, att vi lär oss mer av det än att råplugga fakta till en sals tenta och jag tror hon har rätt i det. Det är så mycket namn och årtal så jag tror får man skriva tentan i lugn och ro hemma och återge med sina egna ord så lär man nog sig mer än att bara rent fakta plugga och skriva det man kommer ihåg.

Nä nu ska jag kika lite på OS studion och se vad man missade från igår, jag brukar somna rätt så tidigt om kvällarna nu för tiden =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar