onsdag 10 februari 2010

Sjukling

Karl har blivit sjuk, har feber och är lite snorig. Sen tror jag det är tänder som spökar också för han dregglar järnet och har ständigt fingrarna i mun. Hans var hemma igår fram till lunch, då kom mormor och var med Karl tills jag kom hem. Jag hade en gruppredovisning igår på skolan så jag var tvungen att vara där, sen så är vi ju bara på skolan 2 dar i veckan och vi hinner gå igenom så mycket på varje lektion så man vill verkligen inte vara borta.

Idag är jag hemma då jag bara har hemma studier idag, ska läsa lite sen när Karl sover middag och sen ikväll om jag inte hinner klart.

Imorgon kommer nog farmor och farfar och är med Karl en stund då jag har skola och på Hans jobb är dom lite folk som det är så han behövs. Självklart är han ju hemma med Karl om han är sjuk, men går det att lösa med mormor, farmor/farfar en del av dagen så är det ju bra. Jag är ju hemma före två de dagar jag är i skolan hur som helst.

Han har inte känts lika varm idag men han är som smågnällig och snorig så det är lika bra han får vara hemma och kurera sig resten av veckan.



Nästa onsdag har vi fått tid på barnmottagningen för att kolla om vi kan få nåt för Karls återkommande förstoppning. Ska bli skönt att få det gjort och förhoppningsvis får han nåt som kan hjälpa till att få 'skjuts' på bajseriet.

På fredag ska han vaccinera sig, får väl se om han är friskare då annars får vi boka om.



Nu börjar jag vara less på snö och kyla. Snöar det inte är det -20. Jag längtar till mars då det börjar vara varmare och man kan vara ute hela dagen och grilla och mysa i solen.
För att inte tala om hur mycket jag längtar till det här:
Sommar, sol och sandstränder. Känns ganska avlägset när man tittar ut genom fönstret.

Nä nu ska jag gå och fixa nå lunch till lilleman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar