onsdag 14 april 2010

Lite blandat

Fick tillbaka tentan igår och jag fick VG på den andra tentan också, mycket nice =) Nu har vi ett grupparbete vi ska arbeta med nästa vecka och redovisningen blir tisdagen v.17. Vi ska träffas imorrn och spåna lite då lektionen imorrn blev flyttat till tisdag för våran lärare skulle till Umeå. Idag har jag gjort bort att läsa det vi ska gå igenom från boken på tisdag så är det gjort. Efter redovisningen den 27:e får vi tenta nr 3 men den här gången är den utformad på ett annat sätt, som en "tipsrunda". Som vi fattat det så kommer det vara frågor med 3 olika svarsalternativ som förmodligen är väldigt lika varann, ungefär som svarsalternativen till körkortsprovet. Majvor, våran lärare sa att har man inte läst boken så kommer man inte kunna svara rätt och att vi inte skulle hinna börja läsa på tisdag när vi får provet. Själv har jag läst en del och skummat vissa partier men förhoppningsvis ska det lösa sig, känns skönt med en tenta där man inte behöver skriva själv.

Karl kommer få lite längre dagar nästkommande 2 veckor men det blir nog inga problem för lilleman. Dom berättade igår att han som "kommit igång" nu, han har väl blivit varm i kläderna för nu pratas det för fullt och så har han blivit lite busig. Dom sa att han är otroligt nöjd och det är ju roligt att höra. Han har börjat prata massor mer hemma också, dock är det rena rama grekiskan men det är roligt att han pratar istället för att bara peka.

Magen hans (peppar peppar) har varit riktigt bra i över två veckor nu, han får en påse movicol/dag och så ger jag han lite mera lactulos än förr. Det är bättre det kommer ut som en kräm än att han ska börja hålla sig så fort det blir lite hårdare och vi då tillslut måste ge han microlax för att han ska bajsa, det är inge roligt varken för Karl eller för oss.


Nu till något helt annat =) På lördag ska vi på svägerskans 30-års kalas och det är tema 80-tal. Vi hälsade på Peter i måndags och jag kollade igenom mina och Annas showkläder som är hos dom. Vi har samlat på oss en hel del under åren och jag visste att det fanns vissa kläder i 80-tals stuk där, dock har man ju en lite mage nu så det var inte så mycket som passade. Tog iaf hem en påse blandade attiraljer och så skulle jag få låna en rosa kavaj/skjorta typ som var ganska stor av min klasskompis Maggan så nåt snyggt ska man väl få ihop =) Hans var lite lättare då jag hade en ganska bra 80-tals outfit bland showkläderna till honom, t.om skorna passade så det var perfekt. Ska bli roligt iaf.

Här är en bild på Karl taget den 11/4-2009, då var han 8 månader gammal.


och här är en bild tagen i söndags, 11/4-2010, 1år och 8 mån. Lite skillnad =)
Mammas sötnos!

Nä nu ska dammsugaren fram innan middagen, blev aldrig nån dammsugning i måndags och nu virvlar det tussar så nu måste den fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar