måndag 12 april 2010

Ny vecka - igen =)

Då har en vecka till passerat och dagarna går i rasande fart, redan mitten på april. När jag var till barnmorskan sist så sa hon, "få se nu, du är i vecka 23+6 nu då" och jag sa "ja det stämmer nog". Den här graviditeten har jag inte alls lika stor koll på vilken vecka jag är i, det är så mycket annat man är upptagen med. Vi har haft ganska mycket i skolan och hemma så är det fokus på Karl så ibland kan jag nästan glömma bort vilken vecka jag är i, men jag vet på ett ungefär iaf =) Just nu är jag då i vecka 26 (25+4). Dock är det då inte så att jag "glömmer bort" att jag är gravid för det blir jag ständigt påmind om när lillvildingen bökar titt som tätt.

Förra tisdagen, efter påsk blev det så att Hans var hemma med Karl för han var lite varm och smågnällig på morgonen men det blev bara då, resten av veckan var han pigg igen. Dock var han på så dåligt humör på mornarna resten av veckan, minsta lilla motgång och det var gråt och gnäll. I fredags var vi hemma han och jag men vi åkte ner till syrran för lite miljöombyte då det bara var gnäll för minsta lilla. Väl hos moster var han så glad så glad, inte minsta gnäll och han har också börjat säga ifrån när kusin Lias ska ta av han nån grej som han leker med. Tidigare var det snyft och darrläpp direkt men nu har han börjat tuffa till sig och säger ifrån, dock kan han vara nog så kär om grejerna så Lias får inte ha nånting =)

Lördag morgon for Hans upp till Älvsbyn för att hjälpa hans föräldrar flytta, de har fått en ny lägenhet. Det gick fort, han var hemma igen vid lunch och sen när Karl vaknade åkte vi ner till pitholm och åt middag där.

Igår var vi i munksund hela dagen och var ute i solen. Det var riktigt härligt och det är så kul att se hur mycket det tinar för varje dag.
Det är skönt med brillor när det är soligt
Det är rätt mycket snö kvar
Karl och Lias


Karl och Lias hittade en vattenpöl som var väldigt rolig att plaska i. Det är tur det finns galonisar


Innan vi år middag blev det snaggning av kusinerna Blomgren/Berg. Speciellt bröderna B var verkligen i behov av en klippning och när vi lika var igång fick Karl klippa sig också. Han blev så söt =)





Idag på fm har jag läst en massa sidor inför morgondagens skoldag, ska åka och hämta Karl vid två och sen tror jag vi ska starta en tvättmaskin och plocka undan lite i köket.

Vann förresten alldeles nyss ett par fodrade stövlar till Karl för 41:- på tradera. Tradera är bra =)

Innan jag slutar vill jag skicka en grattis hälsning till svägerskan i flurheden som fyller 30 idag, välkommen till 30+ sidan =) Grattis grattis!

1 kommentar: