måndag 5 april 2010

Påskhelgen

Skärtorsdag var vi hemmavid, Hans slutade vid lunch så vi packade ihop lite grejer under em så det mesta var klart till fredagen. På fm for jag och Karl ner till jysk för att kolla om den där resesängen fanns inne men det gjorde den inte så då for vi till barnens hus och köpte en där. Lite dyrare så klart men vilken fin säng och den tog typ ingen plats. Jag är ju van den gamla varianten där man fäller ihop sängen på mitten men den här fällde man ihop sidorna med så den tog nästan ingen plats. Är mycket nöjd med det köpet även om den var lite dyr men det kan det va värt.
Långfredagen åkte vi upp till Hans föräldrars stuga i korsträsk och när vi kom fram tittade även solen fram. Härligt! Vi var ute ett bra tag och Karl åkte bob innan den var dags för han att sova middag. Premiär i nya sängen och han sov ca 1,5 tim. Sen var vi ute en stund till innan det var dags för middag. Dagen gick verkligen fort. Kvällen avslutades med Så ska det låta och en stund efter det gick jag och la mig, man är verkligen pigg om kvällarna =)
Lördag var det lite sämre väder men vi var ute en stund iaf, sen när vi kom in kändes Karl varm så jag tror han hade lite feber. Sen gjorde vi inte så mycket, bara myste på i stugan. Karl har lekt med farmors alla småbilar.
Söndag morgon var Karl också varm så vi höll oss inne tills vi åkte hemöver efter lunch. Han somnade i bilen och när jag skulle lägga han i vagnen när vi kom hem vaknade han och fick värsta moddra. Miss sövd nånting så jag tog in han och gick upp till storsängen för att försöka söva om han men han var arg som ett bi. Tillslut la jag ner han i hans egen säng och så gick jag ner, efter lite mer skrik så somnade han om och var en mycket gladare pojke när han vaknade sen.
Sen blev det påskmiddag i munksund med alla mina syskon, trevligt var det. Karl ville inte ha nån mat och han var ganska varm så förmodligen hade febern kommit tillbaka. Jag tror det är från sprutan han fick för lite över en vecka sen, man kan visst få feber 7-10 dar efter injektionen så det är nog det. Även imorse hade han feber så idag har vi en innedag, han är lite smågnällig till och från och MYCKET gnällig då saker inte går som han tänkt. Han fick en liten tankbil med släp av farmor i påskägget och det har han kört omkring med nu på morgonen, men så släpper släpet ibland och då tänder det på alla cylindrar på en gång. Pepparkorn är ordet.
Syrran med familj kommer hit sen och då ska vi grilla, det ska bli gott. Jag hoppas sigges har öppet idag för jag behöver handla lite och orkar inte åka ner till stan.
Imorrn är det skola igen för mig, vi har en gruppredovisning så Hans får vara hemma med Karl imorrn om han fortfarande är sjuk.
Snön har sjunkit ner massor om man tittar ut mot våra grannar där det tidigare varit enormt mycket snö. Så kanske ändå att det mesta far nu i april. Man kan ju tro att vi kommer har snö till i midsommar men samtidigt brukar det ju gå ganska fort när det väl sätter igång att tina, dock känns det som det kommer att bli en väldigt blöt vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar