onsdag 28 april 2010

Onsdag

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen, förstår inte varför det ska var så segt, men men.


Sen sist jag skrev har vi hunnit vara på svägerskans 30-års fest ala 80-talet, alla var väldigt tjusiga =) Det var en trevlig fest, synd bara man är så förjordat trött om kvällarna men det är ju inget ovanligt för mig just nu =) Här är jag och Hans strax innan vi skulle åka iväg till Älvsbyn, tjusigt värre va? =)



Förra veckan jobbade vi med ett grupparbete där vi undersökte två olika församlingar för att se skillnader och likheter i deras verksamheter. Det var väldigt intressant och vi hade riktigt trevligt, blev lite surr mellan varven men vi jobbade på ganska bra ändå. I måndags sammanställde vi rapporten och skickade in den, vi hade till den 1/5 på oss men eftersom vi fick tenta nr.3 igår efter vi hade redovisningen på skolan, så kändes det skönt att ha gjort den klar redan. Tentan den här gången var ju som jag nämt tidigare i ett sorts "tipsrunda" format men det var 4 alternativ på varje fråga. Jag satt en stund igår kväll och lyckades hitta de flesta svaren. Det är 20 frågor + att vi ska skriva 3 sidor om sekulariseringen så det känns ganska lugnt ändå. Jag hade bara 3 frågor kvar idag och jag tror jag har hittat rätt svar på dom med, är lite osäker på 2 frågor så jag ska kolla lite mer ikväll när Hans kommit hem och så gör jag resten imorrn. Vi har till på fredag kl.12 på oss att skicka in den men jag ska försöka göra klart den imorgon.

Sen är det inte så himla mycket kvar av skolan, vi har sista lektionen 31/5 och sen har vi den sista tentan som ska skickas in senast den 1/6, sen är det klart. Det har gått grymt fort måste jag säga. På tal om gått fort så kommer ju Anna hem från USA nästa vecka, då har hon varit borta sen början på januari. Kändes som det var nyss hon for och nu har 4 månader gått, ska bli kul att hon kommer hem iaf.

Sen nästa vecka är tiden ute för syster yster också, ska bli spännande att se om det blir ytterligare en liten kille i familjen Blomgren eller om det är en liten Lilly den här gången. Själv ska jag till bm nästa vecka, och då är jag i v.29, bäbben är då lika vild, det är mycket bök och sparkar. Vissa dagar känns det som att bäbben aldrig sover, det är full fart hela dagen nästan. Nästa vecka är det också bvc besök för Karl, vägning och mätning bara.

Få se då... är det nåt mer jag glömt skriva om, nej jag tror inte det. Avslutar med en bild på Karl som myser med Molly och några videoklipp som förövrigt gick supersnabbt att ladda upp idag, annars brukar det ta tid förutan tid att ladda upp videoklipp.


Mammas lilla hjälpreda, han älskar att dammsuga och då med den riktiga, han lilla egna är inte lika kul =)


Det här är från när vi var ute hela dagen i munksund och det fanns en jätterolig vattenpöl

Kusin Liam sjunger "Fem små apor" med Karl

Våran gulliga Molly katt som myser ute på gruset i solen

Nu är det dags att fixa middag.

1 kommentar:

  1. Ja det är hur spännande som helst!Synd att man har noll tålamod och vill göra allt på en gång bara :)

    jag har nog inte ens gratulerat till graviditeten?Så stort grattis! :) Har du fått må bra? Kram

    SvaraRadera