måndag 3 maj 2010

Idag är vi hemma jag och Karl, han är hostig och snorig och lite tjock i halsen så vi är hemma och myser. Verkar bli en fin dag så vi måste nog gå ut en sväng sen iaf. Ska ta och gå och titta till mitt äppelträd som jag fick ifjol, tyvärr har sorkarna gnargat på det nu i vinter under snön och jag är lite orolig att det inte kommer klara sig. Skulle va typiskt om det dör då det var riktigt fin och vi fick t.om 7 äpplen på det. Har mailat till min fd arbetskompis som är min personliga trädgårdsmästare =) hon kan allt, så jag väntar på svar. Skulle det inte klara sig får vi väl köpa ett nytt för jag vill verkligen ha ett äppelträd men det känns lite surt. I efterhand skulle man kanske ha försökt skydda stammen med nåt innan snön kom, men jag tänkte inte på att sorkarna skulle ha fest under snön hela vintern.

Molly är då förövrigt ute på jakt hela dagarna nu och har börjat reducera sorkbeståndet kraftigt, duktig kisse!

Igår åt vi middag på pitholm, grillat och hasselbackspotatis, mycket gott. Sen hade Karl ett riktigt bajskalas så vi lånade mosters dusch och sen fick småpojkarna bada i mosters stora badkar, det var kul. Dom ville aldrig kliva upp.




I veckan är det skola för mig tis + tors men jag är nog hemma med Karl imorrn med så hans hosta får bli lite bättre. Onsdag ska jag till barnmorskan och på fredag ska Karl till bvc, det är det som händer i veckan, ösigt värre + att vi hoppas på en lillkusin innan veckan är över =)

2 kommentarer:

  1. Vad spännande!
    Vilken vecka är du i nu och när har du BF?
    Borde vara i sommar va? :)

    Vi flyttar den sista maj,men har vi tur får vi flytta in redan den 23:e.Vi håller på att längta ihjäl oss! :)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är annorlunda denna gång!Då kanske du föder på Norahs födelsedag den 28 juli? :) Vad spännande att bli 2-barnsförälder:)Du kan väl lägga upp en magbild tycker jag!

    SvaraRadera