måndag 24 maj 2010

Helgen

Grey's anatomys säsongsfinal var helt sjukt bra, 2 timmar satt man på nålar för det var så spännande. Ska inte avslöja något mer men alla som gillar Grey's, missa det INTE när det kommer på tv om ett par veckor =)

I lördags åkte Hans och Karl ner till munksund för Hans skulle sy fast nya dragkedjor på båtkapellet och mamma och pappa har en sån där gammal tramp-symaskin som fixar när det är lite tjockare tyg. Själv åkte jag ner till Annas syrra i Öjebyn för hon var där, vi skulle öva på två sånger som hon och hennes systerdotter som är 8, skulle sjunga på hennes yngsta systerdotters dop på söndagen. Jag kompade på gitarren. Efter vi övat klart åkte jag också ner till munksund och när kapellet äntligen var klart så åkte vi vidare till pitholm där det blev bastu som avslutning på dagen. Det var riktigt skönt.
Karl blev lite sotis tror jag när jag höll i Lilly, han fick fram nåt konstigt läte som vi då aldrig hört förrut, nästan som en morrning och så blev han väldigt klängig på mig =) Men han var ändå go med Lilly och skulle styka henne på huvudet och på handen och så sa han "bäbbe". Kan nog hända vi får en liten sotis kille när nästa kommer =)

Här är förresten bilder på Karl som provar stickade bäbismössor som pappa hade sparat sen vi var små. Visst är han söt? =)


I söndags var det då dop för lilla Alice och det gick jättebra med båda sångerna. Hon var så duktig storasyster Elin som sjöng "Det vackraste" tillsammans med sin moster Anna. Efter dopfikat åkte jag till munksund där Hans och Karl var, det var tänkt dom också skulle vara med på dopet men Karl blev så trött och på så dåligt humör så Hans fick fara med han till munksund så han skulle få sova. Där blev det sen palt till middag.

Nä nu måste jag avsluta och uppsöka toa då bäbben är vild och boxar på blåsan känns det som =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar