måndag 10 maj 2010

Måndag

Då var det måndag igen och kort vecka denna vecka, skönt. Upptäckte att det är prick ett år sen idag som jag började blogga och det var då vi (läs Hans) skulle försöka dra fram båten vilket inte gick som planerat. Kan säga att det inte är läge att försöka börja med nåt sånt än, det är superblött på gräsmattan utanför båtgaraget, så det blir nog till att vänta ett par veckor till.

Nu har precis lämnat Karl på dagge och ska snart börja läsa lite inför morgondagens skoldag. Han var så söt Karl när jag skulle ta ut han ur bilen utanför dagis, då började han vinka till mig redan innan jag knäppt loss han från stolen =) I torsdags när jag hämtade han efter skolan så ville han INTE följa med hem. Han fick värsta utbrottet och skrek och ålade sig ur famnen så det slutade med att jag bar Karl under ena armen och hans kläder under den andra, puh det blev lite svettigt kan jag säga. Han skrek sen hela vägen hem och la sig sen på golvet i hallen och sparkade med benen. Han har börjat få mer och mer humör men så här arg har han då aldrig varit. När han lugnat ner sig kom han sen och satt i mitt knä en lång stund alldeles svettig. Få se hur det går idag när han ska hämtas.... Men det är roligt att han trivs så bra på dagis iaf.

I helgen har vi varit ute och räfsat lite där det hunnit torka. Det var ganska mycket grus på gräsmattan efter vinterns snöskottning. Jag har också satt upp torkvindan så nu kan man nog börja hänga tvätten ute igen, härligt!

Å ingen bäbbe har det kommit för syster yster heller, den verkar trivas väldigt bra därinne i magen.
Nä nu är det bäst att ta fram böckerna och börja läsa lite.

1 kommentar:

  1. Härligt att han trivs så bra på dagis :) Här hemma har vi en Klara med kraftiga humörssvängningar...

    SvaraRadera