söndag 16 maj 2010

Helgen

Vilken härlig helg det har varit och varmt som tusan. Man är verkligen inte van, speciellt när värmen kommer så plötsligt men härligt är det. Hoppas den kommit för att stanna men förmodligen inte.

Igår var vi ute nästan hela dagen, vi gick in en stund inna vi åt middag för att det var så varmt för småpojkarna så dom behövde en break med lite svalare temperatur. Sen grillade vi och precis när vi skulle till att äta så känner jag att Karl är varm som en kamin. Kände på Lias också för att jämföra och nog var han varm men Karl var riktigt varm och det syntes i ögonen att han inte var piggelin. Så han fick alvedon och sen gick vi in, syrran med familj åkte hem strax efter middagen, pojkarna var så trötta. Jag satte i luftfönstret uppe i sovrummet och öppnade balkongdörren så det blev lite korsdrag för att få det lite svalare. Karl fick vara uppe till åtta ca, han fick ta en sval dusch med pappa och sen efter vällingen satt vi ute på bron en stund, då var det riktigt skönt och så fick Karl svalka sig lite innan sängdags. Det blev en tidig kväll för jag och Hans också, tror vi hade lagt oss innan kl. 22 men det var skönt, man var gode trött efter dagen. Karl sov då hela natten och han kändes inte så varm när vi la oss men imorse var han varm igen så hela fm har vi varit inne. Jag har passat på att torka fönstrena i köket + bytt gardiner, skönt att ha gjort bort det. Ska ta vardagsrummet en annan dag, jag orkar inte idag.

Efter Karls middagslur så var han inte varm och han ville bara gå ut så då gick vi ut en stund så han fick leka och det har varit full fart. Nu har han precis ätit välling och nu är han jättevarm igen så det blir då inget dagis imorrn. Han är ganska snorig också så det är väl en förkylning han åkt på, ev kan det vara tänder som spökar också då det rinner som en kran ur munnen på honom just nu, men det är bara att vara hemma och kurera sig.

Jag tog en massa bilder igår men det var nån konstig inställning på kameran upptäckte jag när jag förde över dom till datorn. Nästan alla bilder blev super ljusa och inge bra, typiskt! Här är ett par som blev hyfsade iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar