fredag 28 maj 2010

Sista rycket

Skolan är snart klar och det har gått grymt fort. Igår hade vi sista lektionen, på måndag ska vi också till skolan men för att lyssna på en föreläsning, sen är det klart. Ja förutom hemtentan då som kom igår kväll. Karl ska strax på dagge och då ska jag sätta mig och försöka skriva så mycket som möjligt. Vi fick förlängt inlämningsdatum då måndagen går "bort" då vi är i luleå, men jag ska försöka hinna klart det mesta i helgen, det är skönt att göra bort det fort.
I onsdags var jag till bm och allt var bra. Sf måttet var 32cm och hjärtljuden låg på 144. Hade samma blodvärde som sist, 117 så det har då inte minskat iaf och nu äter jag järntabletterna varje dag. Barnmorskan var osäker på hur bäbben ligger, huvudet var då inte neråt iaf men hon var inte säker på om det var rumpan eller huvudet hon kände uppe vid revbenen. Nästa besök, i v. 35 är om lite mindre än 3 veckor och om hon fortfarande inte är säker på hur bäbben ligger då så får jag fara på ultraljud för att kolla. Ev. vändningsförsök gör dom i v.36 men jag tror nog bäbben hinner vända sig neråt innan dess, jag hoppas det iaf.

Nä nu är det dags att åka till dagge och sen är det bara ta itu med tentan, kan säga att jag har noll motivation inför den här tentan men det är bara rycka upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar