onsdag 5 maj 2010

Mvc och Anna besök =)

Min bästa kompis Anna som varit i USA och pluggat kom ju hem igår och imorse kom hon förbi en sväng. Det var riktigt roligt att se henne igen, dock blev det bara en snabb visit då jag skulle till barnmorskan kl. 10 så vi ska kanske ses mer i e.m.
Bm besöket gick bara bra, hjärtljuden låg på 140 idag och sf måttet var 28cm så jag låg precis mitt på kurvan. Bäbben ligger, eller sitter just nu i säte men det kan ändras bara över en dag sa hon och sen är det inte förrän i v.36 dom börjar med ev. vändningsförsök om det fortfarande skulle vara i säte då. Men som det bökar på så tror jag bäbben slår kullerbyttor mellan varven. Mitt blodvärde hade minskat, på inskrivningen hade jag 132, förra besöket för lite mer än en månad sen var det 125 och idag 116 och jag har varit dålig på att ta järntabletter varje dag så nu ska jag skärpa mig med det och försöka komma ihåg att ta dom.
Karl fick följa mig till mvc idag då han fått vara hemma från dagis idag också. Han stod som ett tänt ljus och tittade när sköterskan stack mig i armen och i fingret, det var ju nåt nytt och spännande förstås. Inne hos barnmorskan ville han mest gå ut i korridoren igen men jag hade tagit med en traktor och en bil så han trodde sig med det tills jag var klar.
Nu har vi precis ätit lunch och Karl ska strax få gå och sova middag, jag ska nog ta en liten lur på soffan jag med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar