tisdag 1 juni 2010

Skolan är klar, tjohoo !=)

Japp, nu är skolan slut och herregud vad det har gått fort, känns som det var nyss vi började. Igår hade vi en föreläsning på skolan om buddism av en munk som tydligen är nån höjdare inom buddismen i Sverige. Det var intressant iaf. Efter skolan åkte vi tillbaka till piteå och åt lunch sen for vi till min klasskompis Pernilla och fikade kladdkakemuffins med supersmarrigt marianne-fluff och dumle fluff på. Det var grymt gott och jag var så mätt från både lunch och fika så jag åt inte middag förrän kl. 8 =)

Direkt när Hans kom hem igår em så åkte vi ner till munksund för att hjälpa mamma och pappa installera deras nya laptop. Karl hade inte sovit middag igår på dagis, han var inte i närheten av att somna så tillslut fick han komma upp. Kan säga det var nära han somnade i bilen kvart över fem när vi åkte ner till munksund men jag lyckades hålla han vaken. Tänkte det är bättre om han somnar på vägen hem sen istället. Men gjorde han det? Nix pix. Vi var hemma strax efter sju och då gjorde jag en vällingflaska och sen gick vi upp till sängen men han somnade inte förrän vid åtta ändå. Hans sovvanor är verkligen inte vad dom brukat vara just nu och sen så VÄGRAR han att ligga i sin spjälsäng nu. Han blir fullkomligt hysterisk om man lägger honom där och eftersom han nu kan ta sig ur den så är det ingen idé att lägga honom där. Han får sova i våran säng tillsvidare för då är han iaf nöjd. Ska ta och fixa en madrass till hans växasäng så ska han få börja sova där sen, kanske det går bättre.

Idag har jag gjort klart sista tentan så imorrn ska jag kolla igenom den igen och sen skicka iväg den så är det gjort. Såååå skönt att ha gjort det klart! Å den här tentan var inge rolig kan jag säga så det känns extra skönt att jag fått ihop det, bara hoppas man får godkänt.

Har skickat efter det här till Karl idag:





Imorrn är det Karls sista dag på dagge sen har vi ett lååååångt sommarlov.
Nä nu ska jag ta och värma upp dagens middag som blir potatisgratäng och kassler. Blev kvar en hel gratäng sen vi åt middag i munksund i söndags så den tog jag hem. Känns extra skönt att ha middagen klar för uppvärmning speciellt idag, blev så himla trött nu på em så jag tror jag ska inta soffan sen efter middagen får Karl vara med pappsen.

1 kommentar:

  1. Enda sängen som funkar för Klara är resesängen, besvärligare då sidorna är mjuka, hon kan klättra ut om hon verkligen vill men man hör ju hennes krafsande först :)

    SvaraRadera