måndag 7 juni 2010

Värme efterlyses

Kan vi få lite värme snart?? 10 grader ute är INTE okej i juni, om bara solen vore framme så skulle det ju genast bli varmare men inte det. Mulet mulet mulet....

I lördags for vi till byggmax på morgonen och köpte material till att bygga en sandlåda åt Karl. Har dock inte börjat med den än men det går nog hyfsat snabbt, är inte så avancerat bygge =) Sen har vi då ingen sand än heller så det måste vi också fixa.

Lördagen fortsatte med att Karl fick vara i munksund en stund så åkte jag och Hans upp till storheden. Köpte en madrass till Karls växasäng på jysk och Hans skulle ha lite saker från biltema. Så när vi kom hem sen så ställde vi undan spjälsängen och bäddade i Karl stora säng och han var väldigt intresserad och la sig och provade sin nya säng. Hans hade eldat i bastun så sen blev det ett bastubad för hela familjen, riktigt skönt i det blåsiga lördagsvädret. Det var bastu premiär för Karl och han tyckte det var jättekul, ja han fick leka med massa vatten så det var väl det spm var roligast. Han satt på den lilla bänken längst ner på golvet och lekte med vattenhinken medans vi satt högst upp och kunde slänga på vatten utan att det blev för varmt för Karl. Det blev faktiskt en repris redan på söndagen =)

Igår var vi ute hela fm, Hans klippte gräset med hjälp av Karl. Sen medans dom räfsade gräs flyttade jag mina jordgubbsplantor och rensade lite ogräs. När Karl somnat i vagnen målade jag våran grillplats där det lossnat massa färg under vintern.


Åh jag glämde nästan berätta att vi hade en mus i huset natten mot söndag. Jag gick ner för att gå på toaletten vid kvart över 1 på natten och då hör jag att Molly härjar i köket. Vad får jag se då jag går in dit? En mus i hennes mun! Skyndade mig att öppna ytterdörren i hopp om att hon skulle springa ut med den men inte det, istället släpper hon den så den springer fram och tillbaka under byrån vi har i köket medans hon själv ligger och viftar med tassarna för att få tag i den igen. Jag var tvungen att gå på toa då bäbben bökade på och när jag var klar har hon fått tag i musen igen som nu var bakom gardinen. Men hipps vipps så sprang den in under kylskåpet och då gick jag upp för att väcka en halvt medvetslös Hans för att han skulle gå ner och få bort musen. Musen var dock spårlöst försvunnen och t.om Molly hade gett upp jakten och satt nu och åt torrfoder. Sen kom även hon upp och la sig så den måste ha smitit undan bra. Förhoppningsvis tog den sig ut samma väg den kom in för vi har inte sett den sen dess, *peppar peppar*

Avslutar med en bild på våran fina hägg som blommar för fullt. Har inte sett någon häggspinnmal i den än så jag hoppas vi slipper dom iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar