måndag 21 juni 2010

30 dagar kvar

Idag är det prick en månad till bf, dock hoppas jag bäbben vill komma tidigare än så men rätt som det är blir det ett till augusti barn =) Karl var ju beräknad till den 25:e juli och föddes 5:e augusti.

Idag har jag och Karl klippt gräsmattan och det tog sin lilla tid. Vi har en ny gräsklippare som är mycket skönare att gå med än den gamla så det gick riktigt bra. Kände att jag fick lite sammandragningar mellan varven men då var det bara gå lite saktare så gick det bra. Karl har gått bakom mig med sin lilla gräsklippare och klippt han också. Mammas duktiga kille =) Började klippa vid halv tio och sen tog vi en mat och sov paus innan vi klippte klart resten. Satt i hammocken och drack lite vatten och funderade på vad jag skulle hitta på till middag då Anna ringde och frågade om vi var sugna på big boy mat, hon var i stan och var sugen på det och det lät ju inte helt fel. Så hon kom en stund efter med skrovmål, gott var det, och Karl som har typ 5 olika maträtter som han äter tycker faktiskt om hamburgare så han smaskade i sig en halv hamburgare och strips.
Hans for iväg direkt efter vi ätit, han skulle hämta upp Lars på pitholm och sen skulle dom fara med massa skräp till bredviksberget. Han har då inte kommit tillbaka än, men det var ett fullt släp + ett fullt bagageutrymme som skulle kastas och Lars hade också massa skräp så det tar väl sin lilla tid att tömma det.

Idag kom min tenta hem med posten, jag visste ju redan att jag fått VG på den men fick chocken då jag kollade igenom den. Hade 2 poäng från full pott, WHAT??!! Tyckte den här tentan var den svåraste vi skrivit och så fick jag nästan full poäng på den. Jag var väldigt förvånad, men det var ju roligt förståss =)
På tal om skola så gjorde jag klart den sista skriftliga uppgiften i engelska B kursen förra veckan och det gick väldigt bra. Nu har jag bara kvar 3 muntliga uppgifter som jag kan göra över telefon och som jag ska göra i veckan. Sen är den kursen klar, skönt att ha det gjort. Satte upp en lapp på anslagstavlan på komvux att jag säljer mina engelska böcker och idag ringde det en tjej och ville köpa dom. Det gick snabbt! Hon sa att hon kunde ta ner annonsen sen och det var ju bra så slipper jag fara in och göra det, och sitter den kvar ringer säkert nån fler.

Nä nu ska jag ta och fixa lite välling till lilleman och sen ska han sova. Undra om det går nåt bra på tv ikväll? Annars kan man ju alltid slötitta på fotboll =)

1 kommentar:

  1. Så duktig du har varit Anna med studierna. Att du har så höga betyg är ju inte så underligt you clever girl! Nu kan du snart slappna av från pluggandet o bara må gott! Välkommen till midsommar. Ulla

    SvaraRadera