tisdag 15 juni 2010

Helgen som gått + veckan

I fredags åkte jag och Karl till badhuset för att bada, det var ett tag sen vi var dit. Det märktes att det var examen för det var inte många själar i plurret. Karl tyckte iaf det var jättekul och ville helst aldrig kliva upp, men efter lite lek och plask i barnpoolen så fick jag med han till duschen sen =)
Kvällen var riktigt trevlig, vi hade några vänner över på middag och det var så skönt ute så vi åt ute på altanen. Sen kom myggen och vi fick gå in. Jag tror klockan hann bli över elva innan vi la oss. Hör inte till vanligheterna.

Lördagen var vi först en sväng förbi Hans chef och hämtade en panelbit som han skulle få till båten. Sen åkte vi till munksund där Karl fick äta lunch och sova i vagnen innan vi åkte hem igen. Resten av kvällen gjorde vi inte så mycket. Jag kikade på lite fotboll efter Karl hade somnat och Hans for iväg till ryggskatan och sjösatte båten så nu är den i plurret.

Söndag skulle jag och Anna sjunga på ett dop vilket gick bra, sen var det sedvanlig söndagsmiddag i munksund.

Det bästa med helgen var förresten att våran katt kom hem igen efter att ha varit borta flera dagar. Vi hade inte sett henne sen onsdag fm och hon brukar alltid komma hem och "visa" sig men inte den här gången. Vi började tro att hon blivit överkörd eller blivit inlåst nånstans men det går ju som inte att börja leta när man inte har nån aning om vars hon kan tänkas vara. Men så när det började regna på lördag kväll så hörde vi ett ovanligt högt jamande (Molly kan förövrigt knappt jama) från altanen och då var hon tillbaka. Skönt! Hon var då precis som vanligt och var då inte ovanligt hungrig så förmodligen har hon bara varit på vift. Söndag höll hon sig bara kring oss och när vi åkte till munksund på e.m så låg hon inne på soffan och sov.


Igår gjorde vi riktigt ingenting, det var då så trist väder. Vi var och handlade men det var allt. Resten av veckan ser ut så här:

Tisdag: Både jag och Karl sov till kvart i nio i morse, tror det är rekord för sonen =) Sen har vi har städat och i e.m när Hans kommer hem ska vi åka upp till stugan för att gratta svärmor som fyller år.

Onsdag: Karl ska vara med mormor så ska jag på komvux och göra klart den sista skrivuppgiften för engelska B, sen är det bara nån muntlig del som är kvar.

Tordag: Jag och Karl ska fara förbi mitt gamla jobb och hälsa på på f.m, sen ska Karl vara med mormor igen då jag ska på ultraljud kl. 14 för att kolla hur bäbben ligger.

Fredag: Inga planer än så länge, kanske att vi åker och badar igen.

Helgen har vi heller inga planer för men nåt hittar vi väl på.

Tog faktiskt fram kameran och tog lite kort idag, har varit lite eller väldigt dålig på att fota på sistone men kanske nu när det börjar bli sommar att kameran kommer fram lite oftare =)













2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på lillpojken, Han är så söt
    Farmor

    SvaraRadera
  2. Mormors söt pojk typisk Karl pose med tungan sötis :):)

    SvaraRadera