onsdag 2 juni 2010

Sista dagen på dagis

Idag var det då sista dagen på dagis för Karl, känns verkligen som att det var nyss han skolades in och nu har 5 månader passerat. Han tog med glass som han bjöd sina dagiskompisar på och fröknarna fick en liten sommarblomma som tack för den här tiden. Han har verkligen trivts jättebra, inte gråtit en enda gång då jag lämnat honom, bara då jag har hämtat då han inte velat hem eller så har han velat ta hem småbilar från dagis och då har det varit stora gråten. =) Vi har då varit supernöjda med Karls dagis tid och om jag kommer in på skola nästa höst så blir det dagge igen. Nästa onsdag är det sommarfest på dagis så då ska vi dit igen.
Vi fick ett häfte med lite bilder från olika samlingar och aktiviteter Karl varit med på + en cd skiva med massor av bilder på Karls tid på "Helmer". Jättekul att titta på och kul att ha kvar.
Här är ett par av de bilderna, den första är en typisk bild av Karl då han leker med bilar. Han ligger ofta på golvet och kör med bilarna, precis som på bilden =)





Nu ska vi ha sommarlov och bara mysa och vänta tills bäbben kommer. Barnmorskan ringde idag och ändrade tid för nästa besök som blir redan nästa vecka, den 10/6 istället för den 15/6 så då får vi se om bäbben har vänt sig rätt eller inte.

Förresten så idag kom solskyddsdräkten och skorna jag beställde igår! Det var snabba ryck måste jag säga.

1 kommentar:

  1. Hej! Ja, då var det över, nu får man bara hoppas på att även denna tenta blir godkänd. Känns lite märkligt att lämna "studentlivet" efter sju år. Jag brukar hoppa över "fotnötterna" i studentlitteraturen, verkar som att vår lärare är väl medveten om detta fenomen.....väääldigt mycket på tentan fanns ju där!! Ha en bra sommar, vi hörs, om inte förr så kommer jag/vi för att beskåda bebisen och Karl, förstås. //Pernilla

    SvaraRadera