onsdag 30 juni 2010

Uppdatering dags

Dags för en uppdatering känns det som. Först och främst så är jag äntligen klar med engelska B kursen, gjorde den sista muntliga uppgiften via telefon idag och det gick bra. Fick MVG på hela kursen så det känns ju bra. Det känns så skönt att ha gjort kursen klar, nu kan jag lämna den. Mina böcker har jag också blivit av med, tjejen som ville köpa dom kom förbi idag och hämtade dom. Nu är det bara svenska B kursen som jag måste göra klart sen kan jag söka in på förskollärarutbildningen. Tog ju en paus i svenska B kursen då det var ganska mycket med skolan i luleå, men om jag återupptar studierna inom ett år får jag fortsätta där jag slutade så det har jag tänkt göra. Antingen till hösten eller i januari tänkte jag fortsätta med den, det lutar nog mest åt januari.

Midsommar helgen var vi på stugan i korsträsk och det var riktigt trevligt. Toppen väder, god mat och trevligt sällskap. Det enda som var minus var alla mygg och knott men dom kommer man ju inte undan. Tack och lov blåste det lite grann så det gick ändå vara ute men Karl fick massor av bett, dock verkade han då inte speciellt bekymrad av det. Jag tog in han på inglasningen på kvällen då han hade en svärm men knott runt sig men då blev han smått hysterisk, inte ville han gå in. Men vi lockade med ett bad i farmors dusch kabin och då fick vi en nöjd kille.

Här är lite bilder från helgen då vi var nere vid sjön och kände på vattnet. Båten är våran gamla båt som bara stått på gården sen vi köpte den andra så vi drog upp den till stugan så kan den användas där. Bättre det än att den bara står.

Här är jag och Karl vid vattnet. Det är lite kul att se magen på bild för jag tycker inte den ser så där stor ut då jag kollar ner på den =)




Pappa och Karl kör båten.







Här är ett klipp på Karl då han pussade på min mage härom kvällen.


Idag har jag varit till barnmorskan igen och allt var bara bra. Har gått 37 fulla veckor imorrn så nu börjar det närma sig. Huvudet låg då som det skulle, det var inte fixerat men hade sjunkit ner i bäckenet. Magen hade bara växt en cm sen sist men jag följer kurvan som jag ska, och som barnmorskan sa sist så växer inte magen "som den ska" om barnet ligger på tvärsan vilket jag är ganska säker på att den här har gjort tidigare. Sen tycker jag att magen har sjunkit ner lite, det känns inte lika högt under revbenen. Annars är det då fullt ös därinne, igår kväll när jag la mig bökade det som bara den. Fick en ny tid den 14/7 men jag hoppas hoppas hoppas det sätter igång innan det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar