torsdag 1 april 2010

Vilding

Ja det är en liten vilding som bökar på inne i min mage. Det känns som den här bäbben är mycket mer aktiv än vad Karl var. Igår var jag hos bm och fick lyssna på hjärtljuden och då blev det minsann full fart därinne. Sparkar hit och dit så hjärtljuden hamnade på 160, men det var inte så konstigt sa barnmorskan så mycket som det rörde sig därinne =) Var även dags för vägning och till min förvåning hade jag bara gått upp drygt 1 kg sen inskrivningen för 10 veckor sen, det gillas =)

Efter bm besöket åkte jag ner till stan till en klasskompis för att göra klart ett grupparbete vi ska redovisa på tisdag nästa vecka. Tentan hade jag redan gjort klar i tisdags så det var skönt att ha den ur världen och bara koncentrera sig på den andra uppgiften. Det gick bra, vi fick ihop det tillslut så nu slipper vi ha det hängande över oss i påsk. När jag hämtat Karl åkte vi hem och jag kollade igenom tentan en sista gång innan jag skickade in den. Sen kom mamma och pappa och åt middag med oss, Hans ville ha pappas hjälp med våra garageportar from hell. Den ena värre än den andra. Porten där vi har volvon, där har ena gångjärnet knäckts så den är lite sned + att dom är skit tunga just dom portarna. Så det har varit en mardröm att öppna och stänga dom de senaste veckorna. När jag har varit med Karl till dagge på morgonen så har jag lämnat bilen ute när jag kommit tillbaka, allt för att slippa böka med dessa portar. Nu lät det då som att dom fick till det lite bättre igår iaf. Återstår att se, jag och Karl ska åka ner på jysk vid 10 för att se om dom har någon resesäng inne så då får vi se hur portbetyget blir. Dom ska iaf bytas ut mot takportar förhoppningsvis redan till sommaren.

Igår efter middagen när Hans och pappa gick ut så tog jag och mamma fram den nya Werthers chokladkakan som vi tänkte provsmaka.
Den var riktigt god men ganska maffig. Karl fick smaka en liten bit och tyckte det var smaskens. Sen gick jag och mamma in i köket för att duka bort middagen, Karl satt kvar i soffan och såg tv. Efter ett tag kikar jag in och får se det här:
Så jag frågade mamma om hon gett Karl mer choklad men det hade hon inte. Vi lämnade förpackningen på rumsbordet och tänkte inte mer på det när vi gick in i köket, så Karl tog sig helt enkelt en egen choklad kaka som han nu satt och smaskade på. Lite av omslagspappret tror jag också hade slinkit ner innan han fick bort det.


Tyst som en mus satt han och smaskade, jag tror halva chokladkakan hann han smaska i sig, busunge!

Idag ska vi som sagt åka ner på jysk för att köpa en resesäng om det finns. Enligt jysks hemsida så har dom en på kampanj till 4/4 så jag hoppas det finns nån inne. Vi ska åka upp till Hans föräldrars stuga imorgon och tidigare har vi lånat syrrans resesäng, men den har gått sönder i botten och madrassen är inte så bra, så jag tänkte att det är lika bra att köpa en egen. Det är ju bra att ha en hur som helst. Sen tror jag det blir lite städning här hemma, framför allt övervåningen är i stort behov av en dammsugning. Det virvlar tussar lite här och var så det tror jag vi ska åtgärda senare, har även en tvättmaskin igång.

Nä nu tror jag det blir lite frukost innan vi sätter igång med dagens alla bestyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar