måndag 29 mars 2010

Tenta nummer 2

Idag har jag börjat skriva på hemtenta nr 2, det var inte lika många frågor på den här som på den första men det är fler poäng nu på varje fråga så det gäller att skriva lite mer. Ska fortsätta efter middagen när Hans kommit hem. Den ska inte skickas in förrän torsdag kl.12 men jag vill försöka göra bort det mesta idag och imorrn för på onsdag ska jag till bm en snabbis på morgonen och sen ska vi träffas våran grupp från skolan för att dela upp det vi ska läsa till nästa skolträff efter påsk så det skulle vara skönt att göra bort så mycket som möjligt. Är på fråga 3 nu som är en 10 poängs fråga och det skulle vara skönt att ha den klar idag så jag ska jobba på efter middagen.

Igår kväll när Karl lagt sig började vi se en film, The taking of Pelham 123 och den var bra, det jag såg iaf =) Somnade som vanligt på soffan efter kanske en halvtimma och sov sen resten av filmen. Hans såg den klart iaf och sa att den var bra. Får väl se den klart en annan dag.

Karl har ätit riktigt dåligt hela helgen, har bara rynkat på näsan och vägrat äta maten. Yogurt har gått ganska bra och lite gröt och välling har jag fått i han men det är allt. Dock har han då varit lika pigg och alert som vanligt så han verkar då få i sig den näring han behöver på nåt konstigt sätt. Idag hade han börjat äta på dagis när de flesta var klara och han hade pillat i sig en köttbulle iaf och frukt efter det. Han har ju aldrig ätit några mängder överhuvudtaget och på dagis skriver dom upp hur barnen ätit ooch sovit och där står det "lite" i stort sett varje dag när det gäller mat. Så jag hoppas jag ska få i han lite mer till middag idag.

Igår kväll hade han race med lära-gå vagnen och sprang fram och tillbaka med den, plötsligt kommer han in i vardagsrummet och gapskrattar. Då har han både byxorna och blöjan nere vid knäna och det var jättekul att springa omkring på det viset. Han har humor iaf våran lill kille =)

Nä nu ska jag gå och hämta lite potatis och börja med middan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar