söndag 28 mars 2010

Sommartid

Sommartid ja..... känns grymt avlägset med sommar när man tittar ut genom fönstret. Är så grymt less vinter nu så det finns inte.

Karl slog upp sina blå strax före fem igår morse, toppen. Så hela familjen var uppe med tuppen igår. Jag hann göra både en tårta och baka en morotskaka före kl. 8. Sen hade vi kalas hela dagen då Hans fyllde år i fredags. Kvällen avslutades med pizza från byns pizzeria tillsammans med Hans bror + fru. Kusinerna Karl och Klara fick smaska på potatis och korv, ja Klara smaskade iaf, Karl åt väl 3 tuggor och sen en halv yogurt. Han har varit lite småfebrig sen i fredags, tror det är sen sprutan han fick i onsdags. Sen blev det soffläge och jag somnade före åtta, vi vaknade till strax efter 22 och gick då upp till den mycket skönare sängen.

Imorse vaknade lilleman 5.30 eller då var ju klockan 6.30, vi ställde aldrig om klockorna igår och på tal om det så har jag fortfarande inte gjort det.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, pappan i huset ska ut med snöslungan iaf och här inne ska det röjas lite. Orkade inte börja plocka i all disk odyl. igår kväll så diskbänken är belamrad.

Ikväll kommer min nästa tenta med mailen så det blir tenta skrivande mån, tis och onsdag, sen är det påsk ledigt. Ska bli skönt. Hoppas det blir roligare väder än vad det är idag.

Här kommer lite bilder som avslutning


Hjälper mamma baka

Surläppen Karl, Klara hann först till bilen.
Gör konster på mattan

1 kommentar:

  1. Tack för igår, tror jag behöver en kalorichock ibland :)

    SvaraRadera