söndag 10 oktober 2010

Helgen

Vi blev bjudna på tacos hos Anna och Peter i fredags, mycket trevligt! Sen blev det förstås mer super mario spelande innan vi kikade på idol. Vi åkte hem strax före halv 10 och efter lite välling somnade Karl så fort han lagt ner huvudet på kudden.

Igår gjorde Hans klart listerna till nya öppningen medans jag och pojkarna åkte ner till munksund där syrran med familj väntade. Vi skulle ge mamma ett till namnsmycke med Lilly och Hermans namn, hon har ett med de andra barnbarnens namn sen förr, så nu har hon alla. Hon fick det som ett litet tack för att hon och pappa varit med barnen då vi var på bb och så förstod vi att hon aldrig skulle lyckas beställa ett själv, eller hur mamma? ;-)

På tal om namnsmycken så väntar jag på mitt nya, det borde komma till veckan. Är väldigt lång leveranstid på namnsmycken från det ställe jag beställde men jag tycker dom är så fina så det är värt ett par veckors väntan.
Blomgrens kom till oss sen och åt middag. Det blev grillat och så friterade vi strips och lökringar men oljan hade nog passerat sina glansdagar, stripsen blev inte så goda så jag åt bara kött och sallad. Karl och Lias busade och lekte som aldrig förr och Karl var smått galen, skrattade och började sparkade omkring med alla grejer på golvet, jag har aldrig sett han så vild =) Sen sprang dom och jagade varann runt hela huset och skrek och skrattade, kul hade dom.
Lena ville att jag skulle ta nå kort på Lilly som hon kan skicka in och förstora, deras kamera funkar inte så bra.
Här är mosters sötflicka!


Hade tänkt slappa i soffan resten av kvällen och se nyaste avsnittet av Grey's anatomy men så började vi se en film på tv och sen var det godnatt, tror det blir en date med Grey's ikväll istället.

Inatt, eller nja det var nog mer mot morgonkvisten egentligen, så var Herman inte så nöjd och grät så högt att Karl vaknade. Han hade ätit ganska mycket och efter tre rejäla rapar så somnade han om tillslut. Tror det var första gången han varit vaken och gråtit, han är verkligen helt otroligt snäll och nöjd lillprinsen våran.

Det hade varit skönt med en promenad men det blåser då värre än jag vet inte vad så vi håller oss nog inne ett tag till, det kanske lugnar ner sig. Pappan ligger just nu uppe och läser i den nya boken han köpt och Karl satt nyss och såg på Bilar filmen men nu försvann han upp till pappa. Herman sover och jag sitter vid datorn. En riktig slappar söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar