onsdag 27 oktober 2010

Onsdag

Idag på fm har vi varit och badat i öjebyn tillsammans med mormor. Karl ville aldrig gå upp ur badet. Han har åkt rutchkana och hoppat till mig från kanten, eller hoppat och hoppat, mer klivit ut från kanten till mig =) Hade två trötta killar sen när vi åkte hem, Herman somnade i bilen och sen när vi kom hem la jag över han i vagnen och han sov flera timmar. Karl har legat en stund på soffan och sett på Saltkråkan och jag trodde faktiskt han skulle sova en stund men icke det. Tror inte han sovit middag på flera veckor nu och det går då faktiskt bra, han somnar kring åtta på kvällen och sover oftast fram till sju, halv åtta om mornarna och det är ju helt okej.

Jag och Jansson (och Herman) har haft spelkvällar ett par veckor nu då vi spelat Super Mario på hennes nintendo 8-bitars, hur kul som helst! Andra har syjunta och dylikt men vi kör på Super Mario kvällar =) Igår lyckades vi äntligen varva Super Mario 3 men det tog typ forever, hade nästan blåsor på tummarna från det jag tryckt på kontrollen. Nästa vecka fortsätter vi med Super Mario 2.
Igår kväll när jag kom hem från Jansson såg jag att det stod en oöppnad burk med Whiskas vid Mollys matskålar. Karl hade hämtat den från skafferiet och ställt den där, han tänkte väl att Molly skulle få sig nå mat, sötpojk.

I måndags efter vi varit på öppna förskolan i kyrkan åkte vi in till stan. Köpte bla. lite nya sockar år både Karl och Herman. Det var mest Karl som var i behov av nya då han växt ur sina gamla. Köpte även ett par leggings till mig själv, trodde det var ett två pack med ett par svarta och ett par mörkgrå. Ville bara ha ett par svarta men det fanns inga så då tog jag den med de svarta och grå, kollade inte så noga på förpackningen. Sen höll jag på att glömma betala dom, hade lagt upp dom på sufletten på vagnen och efter jag betalat Karls sockar så gick jag ut från affären med vagnen. Hann bara ett par meter så ser jag ju att mina leggings ligger kvar på sufletten, ojdå. Vände tillbaka och gick in och betalade dom. Sen då när jag kommit hem och öppnar förpackningen ser jag att det inte alls var ett två-pack med ett par svarta och ett par grå. Nej nej det var så att det var ett par leggings där framsidan var svart och baksidan var grå. Nu vet jag inte om det är nåt som är inne nu när det gäller mode, men inte för mig iaf. Hade dom inte kostat 199:- så hade jag behållt dom och använt till långkallingar men jag blev lite snål, man är ju inte allra rikast när man har föräldrapenning så jag lämnade igen dom då det inte fanns helsvarta.
Köpte också en riktigt fin vinterjacka till Karl på Cubus i en supersnygg blåfärg. Kan vara bra att ha en varmare jacka om man bara ska iväg med bilen.
Herman har börjat dreggla en massa, idag var tröjan hans alldeles blöt. Måste nog ta fram dreggel-lapparna som förövrigt är en väldigt bra och fiffig uppfinning.
Avslutar med lite bilder:
Karl målar

Mys på filten




Här är 3 bilder på Karl från oktober -08, -09 och -10


Jag tycker han ser så himla stor ut på den sista bilden, vilken enorm skillnad mot för kortet då han är 1 år. Våran stor kille!

1 kommentar:

  1. Båda två har vuxit massor sedan jag såg dem sist :)) Karl ser äldre ut än vad han är på bilden -10 Sööt pojkarna :)

    SvaraRadera