söndag 3 oktober 2010

Operation: vardagsrum del 1

Igår öppnade vi upp väggen så nu har vi två öppningar in till vardagsrummet. Det blev verkligen kanonbra, rummet känns mycket mera öppet och luftigt och även i hallen blev det bättre. Det mesta hann vi klart igår, Karl fick vara hos mormor och morfar en stund medans vi sågade upp hålet. Bakom väggskivan så fanns det redan en dörrkarm så det enda vi behövde göra var att såga upp öppning. Hans åkte sen ner till backenområdet för att köpa dörrlister och en tröskel. Tyvärr fanns inte de dörrlister vi tänkte sätta dit så det blev bara en tröskel ditsatt igår. Sen har vi ohängt upp en lampa och mina nya gardiner som jag hoppas kommer imorrn. Ska lägga upp före och efter bilder när de nya gardinerna är på plats :)
Hans är nere vid båthamnen för att ta upp bryggorna och ifjol tog det då ett bra tag innan dom var klara så det blir nog bara jag och små boysen till middag. På tal om det så ska jag ta och sätta på lite potatis, det blir det och fiskpinnar till middag idag. Ikväll har jag tänkt se avsnitt 2 från nya säsongen av Grey's anatomy, känns som ett bra avslut på veckan :)
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar