lördag 4 juli 2009

Brrr

Brrr vilken kylig dag det har varit idag. 12 grader hade vi imorse, vilken kontrast mot för förra lördan då det var 20 grader då man vaknade. Så idag har jag städat nere i köket och vardagsrummet vilket var VÄLDIGT behövligt. Golven har sett för gräsliga ut så idag blev det dammsugning och vaskning. Skönt att ha det gjort.

Igår var vi på 1 års kalas hos Karls kusin Klara. Det är inte klokt att hon har fyllt ett år! Vart har tiden tagit vägen??? Fikade smaskig jordgubbstårta, Karl fick också smaka en liten bit, han tyckte det var gott, även Klara =)
Sen så måste jag ju berätta att Karl har börjat gå mycket mera nu. Han gick ju själv för ett par veckor sen, men det var bara en dag sen ville han bara krypa. Nu vill han bara gå men man ska hålla han i en hand annars blir han sur. Han är jätteduktig. Går även mellan mig och Hans, längre och längre för varje gång så snart går han nog på "riktigt".

Nu ikväll har vi gjort ett riktigt fynd. Hans satt och kollade lite på blocket innan middagen och hittade en annons om bla ett frys skåp. Annonsen hade bara varit uppe en halvtimma så han ringde och efter middagen for vi och köpte den. Bara 500:- och den var jättefin. Vi har pratat länge om att vi skulle behöva ett till frys skåp. Då vi har kombinerad kyl/frys så det är bara en halv inne, så det ryms inte så mycket. Den vi köpte ska vi ställa ute i garaget, det kommer bli perfekt! Så imorrn ska jag baka bullar tror jag, har tänkt göra det länge men då det knappt funnits plats i frysen så har jag skjutit på det. Behövs ju lite fika tills på fredag då dagen D är här =) Minns när jag fyllde 22 tror jag, då skickade syrran ett grattis sms "Grattis syster, nu är det bara 8 år kvar tills man får kalla dig kärring =)" och nu har dom 8 åren gått, herregud. Tycker det känns som man stannat kring 26-27 nånstans ;)

Karl är vaken och är på bushumör just nu. Han somnade i bilen kring halv 7 när vi åkte och hämtade frysen och vaknade när vi kom hem. Prövade lägga han i sängen men han stod bara och skrek så tillslut fick han komma upp en stund och nu är han inge trött alls. Jaja, en stund till kan han väl få vara vaken men sen blir det sängen.
Nu ska jag åka ner på ok och köpa nå kattmat till Mollan.

Avslutar med lite bilder och ett klipp
Badar i sin nya pool


Karl somnade häromkvällen med ett plastlock i handen =)

Karl och Lias badar i scan backar i munksund

Skön stajl på Molly katt


Karl skjutsar Lias i lära-gå-vagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar