söndag 5 juli 2009

Karl 11 månader


Idag blir Karl 11 månader! Har sagt det förr och säger det igen, det är inte klokt vad tiden gått fort.
Idag har vi varit och hälsat på Hans farmor i öjebyn. Hon är 96år, helt klar och bor fortfarande kvar i sitt hus. Dock börjar kroppen säga ifrån men det är då inte konstigt efter 96 år. Hon är så gullig =)
Sen har resten av dagen bestått av fixande och donande på gården. Jag har gjort ett nytt litet jordgubbsland och flyttat mina stackars plantor som har varit övervuxna av ogräs. Hans har målat det vita på bastun och Karl har härjat på gräsmattan. I ett obevakat ögonblick hann han rycka bort blommorna från mina tagetes som jag planterat i träbåten på gården. Snabbare än blixten är han.
Hans är fortfarande ute och har börjat bygga på den lilla altanen vi ska ha utanför bastun. Kommer bli så fint när det är klart. Ev blir det nog ett bastubad lite senare om vi orkar. Känns som det varit en lång dag idag. Karl vaknade kl 8 och jag var övertygad om att klockan var kring 6 då, nu är klockan bara 19 och det känns som den lätt skulle kunna va 21.
Jaja, Hans har iaf semester nu, 4 veckor. Ska bli skönt att ha han hemma på dagarna och bara värmen återvänder ska vi iväg på en långtur med båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar