torsdag 9 juli 2009

Datakrångel och bakning

Hade tänkt lägga upp lite bilder men det är nåt krångel med datorn, den går supersegt. Hans kollade lite på den igår och nån processor ligger på 100% hela tiden, som att nåt program står och drar massa krut, men han kunde inte hitta vad. Så nu sitter jag och skriver på den lilla gamla bärbara datorn som var tänkt skulle vara navigator dator i båten, men det funkar att surfa lite också. Dock vill jag inte lägga in massa bilder i den här för då blir den väl också seg, är ingen värsting direkt =)

Dagen har bestått av mera bakning inför födelsedagen imorrn, så nu har jag sista kakan i ugnen sen får det vara bra. Har även gjort en ricecrisp tårta som står i källaren. Bara grädden och bären kvar på den men det fixar jag imorrn.

Fick en present av min kära sambo imorse, i förskott. En systemkamera. Den var så fin och jag har velat ha en sån länge så jag blev jätteglad. Tack älskling! Har tagit massa bilder på Karl hela dagen. Det finns ju typ tusen olika finesser så det lär nog ta ett tag innan man får kläm på allt, men gud vilka fina bilder det blir iaf! Ska bli kul att ta massa kort sen när vi är ute med båten på nån strand, det brukar bli så fina bilder ute.
Nä nu ska jag gå och göra klar sista kakan sen blir det softa i soffan och se lite csi miami och fringe.

Tjing

3 kommentarer:

  1. Grattis i förskott!!! Vad var det för en kamera? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott, och grattis igen ;) Kram /Anna B

    SvaraRadera
  3. Ett dubbel-grattis från oss i Flurheden också... :)

    SvaraRadera